SEMINARUL de PSIHOTERAPIE HENRI EY

Sambata 29 iunie 2013, Seminarul de psihoterapie HENRI EY.

Putini au ajuns la Henri Ey! Veniti sa-l descoperiti!

Editoral Iunie 2013 prof. dr. Aurel Romila

CONCEPTIA ORGANO - DINAMICA a lui H E N R Y  E Y

In psihiatrie s-au succedat multe conceptii, dintre care au mai ramas idei diverse, dar intregurile s-au uitat. Din secolul trecut se mentine conceptia organo=dinamica a lui Ey bazata pe 4 principii formulate chiar de autor:
1. Principiul NORMALITATII dupa care boala mintala este implicata in normalitate, ca platforma atinsa prin complexificarea psihicului de-a lungul existentetei pina la maturitate.

2. Principiul fenomenologic: boala mintala este o regresiune la un nivel inferior normalitatii, care se reorganizeaza fara sa mai atnga nivelul normalitatii anterioare.(Ideea lui H.Jackson din sec.XIX).
3. Principiul clinic: boala mintala este o regresiune la nivel nevrotic sau psihotic.

4. Principiul organic: etiopatologia bolii mintale sta in creer, care este substratul organic.

Se poate completa cu principiul lui Jaspers: boala mintala  inteligibila este o nevroza , pe cand boala mintala ininteligibila este o psihoza.

Lapidar si stern!

prof. dr. Aurel Romila


Biblioteca digitala a Romaniei !


1. 3 milioane de pagini scanate de carte  romaneasca !!!
 
 
  Intrati in "Domenii" si veti gasi ce cautati. De exemplu numai la "Istorie-Geografie" veti gasi aproape 2000 de titluri de carte, dar si alte documente, fisiere audio- video samd.
 
 
In 2011, ca urmare a celui mai ambitios proiect de digitizare la nivel national, Biblioteca Metropolitana Bucuresti a lansat dacoromanica.ro, cea mai importanta biblioteca digitala romaneasca accesibila gratuit pe internet, oferind utilizatorilor trei milioane de pagini de carte scanate.
 
Portalul DacoRomanica ofera acces la documente tiparite, fisiere audio si video din domenii multiple - economie, societate, religie, literatura, stiinte, istorie, geografie, filozofie, psihologie, lingvistica, arta, divertisment, tehnica, medicina.  

2. Colectie de documentare BBC free!

The British Journal of Psychiatry Table of Contents for 1 June 2013; Vol. 202, No. 6




Highlights of This Issue

Highlights of this issue
Kimberlie Dean
BJP June 2013 202:A23; doi:10.1192/bjp.202.6.A23


EDITORIALS

Multimorbidity and mental health: can psychiatry rise to the challenge?
Julie Langan, Stewart W. Mercer, and Daniel J. Smith
BJP June 2013 202:391-393; doi:10.1192/bjp.bp.112.123943

A golden age of discovery
David Kingdon
BJP June 2013 202:394-395; doi:10.1192/bjp.bp.112.125039

Antidepressant drugs and sexual dysfunction
David S. Baldwin and Thomas Foong
BJP June 2013 202:396-397; doi:10.1192/bjp.bp.112.110650

Role of dietary supplementation in attention-deficit hyperactivity disorder
Priya Rajyaguru and Miriam Cooper
BJP June 2013 202:398-399; doi:10.1192/bjp.bp.112.114942


REVIEW ARTICLE

The full spectrum of ethical issues in dementia care: systematic qualitative review
Daniel Strech, Marcel Mertz, Hannes Knüppel, Gerald Neitzke, and Martina Schmidhuber
BJP June 2013 202:400-406; doi:10.1192/bjp.bp.112.116335


PAPERS

Day-to-day associations between subjective sleep and affect in regard to future depression in a female population-based sample
Jessica A. de Wild-Hartmann, Marieke Wichers, Alex L. van Bemmel, Catherine Derom, Evert Thiery, Nele Jacobs, Jim van Os, and Claudia J. P. Simons
BJP June 2013 202:407-412; doi:10.1192/bjp.bp.112.123794

Incidence and 12-month outcome of non-transient childhood conversion disorder in the UK and Ireland
Cornelius Ani, Richard Reading, Richard Lynn, Simone Forlee, and Elena Garralda
BJP June 2013 202:413-418; doi:10.1192/bjp.bp.112.116707

The structure of paranoia in the general population
Paul E. Bebbington, Orla McBride, Craig Steel, Elizabeth Kuipers, Mirjana Radovanovič, Traolach Brugha, Rachel Jenkins, Howard I. Meltzer, and Daniel Freeman
BJP June 2013 202:419-427; doi:10.1192/bjp.bp.112.119032

Computer-assisted therapy for medication-resistant auditory hallucinations: proof-of-concept study
Julian Leff, Geoffrey Williams, Mark A. Huckvale, Maurice Arbuthnot, and Alex P. Leff
BJP June 2013 202:428-433; doi:10.1192/bjp.bp.112.124883

Effects of illness duration and treatment resistance on grey matter abnormalities in major depression
Maria Serra-Blasco, Maria J. Portella, Beatriz Gómez-Ansón, Javier de Diego-Adeliño, Yolanda Vives-Gilabert, Dolors Puigdemont, Ester Granell, Alicia Santos, Enric Álvarez, and Víctor Pérez
BJP June 2013 202:434-440; doi:10.1192/bjp.bp.112.116228

Cost-effectiveness of depression case management in small practices
Jochen Gensichen, Juliana J. Petersen, Michael Von Korff, Dirk Heider, Steffen Baron, Jochem König, Antje Freytag, Christian Krauth, Ferdinand M. Gerlach, and Hans-Helmut König
BJP June 2013 202:441-446; doi:10.1192/bjp.bp.112.118257

Evaluating the impact of a quality of life assessment with feedback to clinicians in patients with schizophrenia: randomised controlled trial
Laurent Boyer, Christophe Lançon, Karine Baumstarck, Nathalie Parola, Julie Berbis, and Pascal Auquier
BJP June 2013 202:447-453; doi:10.1192/bjp.bp.112.123463

Changes in capacity to consent over time in patients involved in psychiatric research
Barton W. Palmer, Gauri N. Savla, Scott C. Roesch, and Dilip V. Jeste
BJP June 2013 202:454-458; doi:10.1192/bjp.bp.112.121160

How psychiatrists should introduce themselves in the first consultation: an experimental study
Stefan Priebe, Claudia Palumbo, Sajjad Ahmed, Nadia Strappelli, Jelena Jankovic Gavrilovic, and Stephen Bremner
BJP June 2013 202:459-462; doi:10.1192/bjp.bp.112.123877


CORRESPONDENCE

The 'rest of medicine' and psychiatry: why paradigms would differ
Anindya Das
BJP June 2013 202:463; doi:10.1192/bjp.202.6.463

Authors' reply
Pat Bracken, Philip Thomas, Sami Timimi, Eia Asen, Graham Behr, Carl Beuster, Seth Bhunnoo, Ivor Browne, Navjyoat Chhina, Duncan Double, Simon Downer, Chris Evans, Suman Fernando, Malcolm R. Garland, William Hopkins, Rhodri Huws, Bob Johnson, Brian Martindale, Hugh Middleton, Daniel Moldavsky, Joanna Moncrieff, Simon Mullins, Julia Nelki, Matteo Pizzo, James Rodger, Marcellino Smyth, Derek Summerfield, Jeremy Wallace, and David Yeomans
BJP June 2013 202:463-464; doi:10.1192/bjp.202.6.463a

Low Apgar scores in neonates with prenatal antidepressant exposure
Naresh Nebhinani and Sandeep Soni
BJP June 2013 202:464; doi:10.1192/bjp.202.6.464

Authors' reply
Lars Vedel Kessing, Randi Grøn, and Per Kragh Andersen
BJP June 2013 202:465; doi:10.1192/bjp.202.6.465

Are the conclusions supported by the evidence?
David Christmas
BJP June 2013 202:465; doi:10.1192/bjp.202.6.465a

Author's reply
Sallie Baxendale
BJP June 2013 202:465-466; doi:10.1192/bjp.202.6.465b

Results for behavioural activation are overstated
Mukesh Kripalani and Muhammad Suleman
BJP June 2013 202:466; doi:10.1192/bjp.202.6.466

Authors' reply
Latif Moradveisi, Marcus J. H. Huibers, Fritz Renner, Modabber Arasteh, and Arnoud Arntz
BJP June 2013 202:466-467; doi:10.1192/bjp.202.6.466a

Effect of 9/11 on suicide: appropriateness of a time series model
Daniel Medenwald
BJP June 2013 202:467-468; doi:10.1192/bjp.202.6.467

Little evidence for the usefulness of violence risk assessment
Timothy Wand and Matthew Large
BJP June 2013 202:468; doi:10.1192/bjp.202.6.468

Authors' reply
Nadine Troquete, Rob H. S. van den Brink, Harry Beintema, Tamara Mulder, Titus W. D. P. van Os, Robert A. Schoevers, and Durk Wiersma
BJP June 2013 202:468-469; doi:10.1192/bjp.202.6.468a


BOOK REVIEW

Schizophrenia: The Final Frontier. A Festschrift for Robin M. Murray
Peter F. Liddle
BJP June 2013 202:470; doi:10.1192/bjp.bp.111.103424


EXTRAS

Menstrual psychosis - in 100 words
Ian Brockington
BJP June 2013 202:393; doi:10.1192/bjp.bp.112.108563

The Edge - poems by doctors
Charles Montgomery
BJP June 2013 202:427; doi:10.1192/bjp.bp.112.110320

Jaspers and the first edition of Allgemeine Psychopathologie – reflection
German E. Berrios
BJP June 2013 202:433; doi:10.1192/bjp.bp.112.123646

Abandoned - poem
Bear Loveday Tyler
BJP June 2013 202:446; doi:10.1192/bjp.bp.111.102103

Articles from The British Journal of Psychiatry (http://bjp.rcpsych.org)


1. Late-life depression and risk of vascular dementia and Alzheimer?s disease: systematic review and meta-analysis of community-based cohort studies
http://bjp.rcpsych.org/content/202/5/329.abstract

2. The future of academic psychiatry may be social
http://bjp.rcpsych.org/content/202/5/319.abstract
--------------------------------------------------------------------

The British Journal of Psychiatry Table of Contents for 1 May 2013; Vol. 202, No. 5




Highlights of This Issue

Highlights of this issue
Sukhwinder S. Shergill
BJP May 2013 202:A19; doi:10.1192/bjp.202.5.A19


EDITORIALS

The future of academic psychiatry may be social
Stefan Priebe, Tom Burns, and Tom K. J. Craig
BJP May 2013 202:319-320; doi:10.1192/bjp.bp.112.116905

Fetal antipsychotic exposure in a changing landscape: seeing the future
Kathryn M. Abel
BJP May 2013 202:321-323; doi:10.1192/bjp.bp.112.117556

Attempted suicide v. non-suicidal self-injury: behaviour, syndrome or diagnosis?
Aine M. Butler and Kevin Malone
BJP May 2013 202:324-325; doi:10.1192/bjp.bp.112.113506

Non-suicidal self-injury v. attempted suicide: new diagnosis or false dichotomy?
Navneet Kapur, Jayne Cooper, Rory C. O'Connor, and Keith Hawton
BJP May 2013 202:326-328; doi:10.1192/bjp.bp.112.116111


REVIEW ARTICLE

Late-life depression and risk of vascular dementia and Alzheimer's disease: systematic review and meta-analysis of community-based cohort studies
Breno S. Diniz, Meryl A. Butters, Steven M. Albert, Mary Amanda Dew, and Charles F. Reynolds, 3rd
BJP May 2013 202:329-335; doi:10.1192/bjp.bp.112.118307


PAPERS

Influence of problematic child-teacher relationships on future psychiatric disorder: population survey with 3-year follow-up
Iain A. Lang, Ruth Marlow, Robert Goodman, Howard Meltzer, and Tamsin Ford
BJP May 2013 202:336-341; doi:10.1192/bjp.bp.112.120741

Prevalence of reactive attachment disorder in a deprived population
Helen Minnis, Susan Macmillan, Rachel Pritchett, David Young, Brenda Wallace, John Butcher, Fiona Sim, Katie Baynham, Claire Davidson, and Christopher Gillberg
BJP May 2013 202:342-346; doi:10.1192/bjp.bp.112.114074

Maternal depression, antidepressant use in pregnancy and Apgar scores in infants
Hans Mørch Jensen, Randi Grøn, Øjvind Lidegaard, Lars Henning Pedersen, Per Kragh Andersen, and Lars Vedel Kessing
BJP May 2013 202:347-351; doi:10.1192/bjp.bp.112.115931

Bright light therapy for symptoms of anxiety and depression in focal epilepsy: randomised controlled trial
Sallie Baxendale, John O'Sullivan, and Dominic Heaney
BJP May 2013 202:352-356; doi:10.1192/bjp.bp.112.122119

Joint crisis plans for people with borderline personality disorder: feasibility and outcomes in a randomised controlled trial
Rohan Borschmann, Barbara Barrett, Jennifer M. Hellier, Sarah Byford, Claire Henderson, Diana Rose, Mike Slade, Kim Sutherby, George Szmukler, Graham Thornicroft, Joanna Hogg, and Paul Moran
BJP May 2013 202:357-364; doi:10.1192/bjp.bp.112.117762

Risk assessment and shared care planning in out-patient forensic psychiatry: cluster randomised controlled trial
N. A. C. Troquete, R. H. S. van den Brink, H. Beintema, T. Mulder, T. W. D. P. van Os, R. A. Schoevers, and D. Wiersma
BJP May 2013 202:365-371; doi:10.1192/bjp.bp.112.113043

Postcards from the EDge: 5-year outcomes of a randomised controlled trial for hospital-treated self-poisoning
Gregory L. Carter, Kerrie Clover, Ian M. Whyte, Andrew H. Dawson, and Catherine D'Este
BJP May 2013 202:372-380; doi:10.1192/bjp.bp.112.112664


SHORT REPORT

Cerebrospinal fluid anandamide levels, cannabis use and psychotic-like symptoms
Celia J. A. Morgan, Emma Page, Carola Schaefer, Katharine Chatten, Amod Manocha, Sumit Gulati, H. Valerie Curran, Brigitta Brandner, and F. Markus Leweke
BJP May 2013 202:381-382; doi:10.1192/bjp.bp.112.121178


CORRESPONDENCE

IAPT is probably not cost-effective
Paul McCrone
BJP May 2013 202:383; doi:10.1192/bjp.202.5.383

Drop out from treatment in the World Mental Health Survey initiative
Aniruddha Basu and Sidharth Arya
BJP May 2013 202:383; doi:10.1192/bjp.202.5.383a

Author's reply
Jessie E. Wells
BJP May 2013 202:383-384; doi:10.1192/bjp.202.5.383b

Psychological therapies in anorexia nervosa: on the wrong track?
Emilio Gutierrez and Olaia Carrera
BJP May 2013 202:384; doi:10.1192/bjp.202.5.384

Authors' reply
Ulrike Schmidt, Anna Oldershaw, Lot Sternheim, Kate Tchanturia, Janet Treasure, Fatima Jichi, Sabine Landau, Helen Startup, Geoffrey Wolff, Michael Rooney, Virginia McIntosh, and Jennifer Jordan
BJP May 2013 202:384-385; doi:10.1192/bjp.202.5.384a

Spirituality is not bad for our mental health
Christopher C. H. Cook and Andrew Powell
BJP May 2013 202:385-386; doi:10.1192/bjp.202.5.385

Author's reply
Michael King
BJP May 2013 202:386; doi:10.1192/bjp.202.5.386


BOOK REVIEWS

Mental Health and Human Rights: Vision, Praxis, and Courage
Peter L. Hall
BJP May 2013 202:387; doi:10.1192/bjp.bp.113.120709

R.D. Laing: 50 Years Since The Divided Self
D. B. Double
BJP May 2013 202:387-388; doi:10.1192/bjp.bp.113.127480

The June issue of World Psychiatry

Dear Colleagues,
I attach herewith the June issue of World Psychiatry.
You are welcome to post it on the website of your Association, and to share it with the Association members and with your colleagues and co-workers.
All back issues of the journal are freely downloadable from the PubMed system (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/journals/297).
With kindest regards,
Yours sincerely,
Mario Maj




Care este cea mai bună religie?


Iată un scurt dialog între Leonardo Boff, un teolog brazilian și Dalai Lama.

Leonardo este unul dintre renovatorii Teologiei Libertății.

Într-o discuție despre religie și libertate avută cu Dalai Lama, puțin
provocator, i-am pus o întrebare, care mi se părea foarte importantă:

- Sfinția Voastră, care religie considerați că este cea mai bună?

Credeam că va raspunde:  Budismul tibetan  sau  Religiile orientale cu mult
mai vechi decât creștinismul.

Dalai Lama s-a oprit, mi-a surâs și, privindu-mă drept în ochi… M-a
surprins, căci se simțea provocarea din întrebarea mea.
Mi-a răspuns:

* Cea mai bună religie este cea care te apropie de Dumnezeu. Este cea care
face din tine, o persoană mai bună.*

Puțin surprins de răspunsul său plin de înțelepciune, l-am întrebat din nou:

- Ce ne face sa fim mai buni?
El a răspuns:

- *Tot ceea ce nu ne lasă indiferenți la suferința aproapelui *
*și ne face sa fim mai sensibili, *
*mai detașați, *
*mai amabili, *
*mai umani, *
*mai responsabili, *
*mai corecți și cinstiți.*
Religia care-ți oferă și-ți recomandă toate acestea, este cea mai bună
religie.

Câteva momente am ramas gânditor.

Eram uimit, încântat și mai sunt și astazi, meditând la răspunsul său
irefutabil și plin de înțelepciune:
- Prietene, nu mă interesează de ce religie ești și dacă ești credincios
sau nu…
Pentru mine, este important felul cum te porți cu ceilalți, cu ai tăi,
colegii de serviciu, prietenii tăi și în general cu toată lumea.
Amintește-ți că universul este influențat de acțiunile și de gândurile
noastre.
Legea acțiunii și reacțiunii nu se referă numai la fizică. Ea se aplică și
la relațiile umane.
Dacă faci bine în jurul tău, ți se va răspunde cu aceiași monedă. Dacă te
porți incorect, cu răutate, se va întoarce împotriva ta.
Cea ce ne spuneau bunicii este adevărat. Vei primi întotdeauna ceea ce le
dorești celorlalti. A fi fericit nu este mâna destinului, esta mai degrabă
consecința opțiunilor tale de a te comporta față de cei din jur.

La urmă a mai adăugat:
- *Ia seama la gândurile tale, căci ele vor deveni Cuvinte.*
*Ia seama la cuvintele tale, căci ele vor deveni Acțiuni.*
*Ia sema la acțiunile tale, caci ele vor deveni Obiceiuri.*
*Ia seama la obiceiurile tale, căci ele îți vor modela Caracterul.*
*Ia seama la caracterul tau, caci el îți va condiționa Destinul,*
*Iar destinul va fi Viața ta…*

…și…
Nu există religie mai mare ca Adevărul.

Concert Adriano Celentano



Concertul e unic. Merita sa va uitati la el.
Imi este greu sa cred, dar este adevarat -Adriano Celentano-are si el muuult curaj !!!!
Poate nu mai are nimic de pierdut?...
Pentru ca stii italiana, ai sa intelegi mesajul....
Daca toti ne vom uni, o sa coboare Paradisul pe Pamant!!!
 ________________________________________________________________
















Daily Zen May edition On the Way


With the drama of a thunderstorm in the background, we launch
this May edition as dramatic in circumstance as this thunder
and lightning behind me.  The Eight Means to Enlightenment
were written as Dogen's last piece before his very own death
and help to essentialize unforgettable points in training.

Join me now to contemplate these Eight Means here:

http://www.dailyzen.com/zen/zen_reading1305.asp


adhd ficticious?


NVENTOR OF ADHD'S DEATHBED CONFESSION: "ADHD IS A FICTITIOUS DISEASE"

Fortunately, the Swiss National Advisory Commission on Biomedical Ethics (NEK, President: Otfried Höffe) critically commented on the use of the ADHD drug Ritalin in its opinion of 22 November 2011 titled Human enhancement by means of pharmacological agents: The consumption of pharmacological agents altered the
child’s behavior without any contribution on his or her part.

That amounted to interference in the child’s freedom and personal rights, because pharmacological agents induced behavioral changes but failed to educate the child on how to achieve these behavioral changes independently. The child was thus deprived of an essential learning experience to act autonomously and emphatically which “considerably curtails children’s freedom and impairs their personality development”, the NEK criticized.
http://www.worldpublicunion.org/2013-03-27-NEWS-inventor-of-adhd-says-adhd-is-a-fictitious-disease.html 

Limba engleza si accentele ei



Accentele limbii engleze 

Accentul scoţian
E cel mai dificil, presupunând mari sacrificii din partea
vorbitorului. Tehnic, este nevoie de un cui foarte ascuţit, bătut în
limbă astfel încât vârful să iasă pe partea cealaltă. În momentul în
care încercarea de o pronunţa un cuvânt presupune atingerea cerului
gurii sau a gingiei, cuiul va provoca durere, iar vorbitorul se va
opri subit în mijlocul cuvântului şi va scoate un icnet, un oftat sau
va spune fuck! Urmat, desigur, de un alt icnet sau oftat. Astfel,
circa 75% din cuvinte vor fi pronunţate în cel mai bun caz până la
jumatate şi în absolut toate cazurile ultima silabă se pronunţă ouch,
aigh, ough sau fuck. Pentru dezinfecţia rănilor se foloseşte, de
preferinţă, "single malt".

Accentul Texan

Faptul că texana seamană foarte mult cu lătratul unui dulău este
unanim recunoscut, cu toate că, până în prezent, nu s-a putut stabili
cu precizie rasa dulăului.
Deşi mai multe asociaţii chinologice îşi dispută vehement întâietatea,
se pare, totuşi, că texana provine din lătratul unui Schnautzer uriaş
căruia îi lipseau ambii canini de jos și era discret atins de
Alzheimer.
Lingviştii susţin că abilitaţile de comunicare ale câinelui cu cireada
erau remarcabile, vacile intrând docile în ţarc încă de la primele
mârâituri, ceea ce i-a determinat pe cow-boy să preia elemente
lexicale din vocabularul dulăului.
Cei mai aprigi opozanţi ai acestei teorii sunt nişte motociclişti din
Houston, care susţin că limba Texană s-a născut din încercările unui
camarad de-al lor de a comunica cu Harley Davidson-ul, care i s-a
defectat la intrarea în Nevada.

Accentul de Alabama

Pare greu de crezut că ceea ce vorbesc locuitorii statului Alabama ,
cunoscuţi sub numele generic de bamas, are la baza cuvinte din
vocabularul limbii engleze. Organizaţia Mondială a Stomatologilor a
demonstrat recent că un accent bama acceptabil se poate obţine dacă
încercaţi să pronunţati orice cuvânt englezesc plimbând fără grabă
vârful limbii pe cerul gurii de la al doilea molar de sus, dreapta,
până la primul molar de jos, stânga şi înapoi. Pentru rezultate mai
bune, este recomandabil să vă lipsească cel puţin doi dinţi din faţă
şi să menţineţi tot timpul în gură un pumn de tutun, o scobitoare şi
două-trei capace de bere.
Şi nu, nu încercaţi asta acasă, în faţa oglinzii, decât dacă aveţi la
îndemână un ştergător de parbriz !

Accentul Sud-African

Dacă Texana se confundă cu lătratul unui dulău, engleza vorbită în
Cape Town seamănă cu lătratul unei hiene, care, după cum se ştie, este
un fel de câine mai mare, care se crede cal şi încearcă să necheze.
Inflexiunile cabaline din accentul sud-african nu sunt rezultatul
influenţelor dialectului local Zulu, aşa cum aţi putea crede, ci ale
limbii olandeze, vorbită de primii colonişti ai regiunii. Este evident
până şi pentru persoanele cu disabilitaţi de auz că limba olandeză,
mai curand o boala de gat avansata, nu este ceva care trebuie
amestecat cu zulu, dar inevitabilul s-a produs, rezultatul fiind limba
numită Afrikaans.
Sunt sigur că Dumnezeu s-a distrat copios în ziua aia, iar faptul că
inventatorii vuvuzelei sunt vorbitori de engleză cu accent Afrikaans
pare o consecinţă firească.

Engleza Italiană

Cunoscută şi sub numele de Maccheronic sau Spaghetti English, engleza
vorbită de italieni presupune o condiţie fizică excelentă, întrucât,
la fiecare trei cuvinte, trebuie efectuate câteva flotări în aer. Nu
poate fi vorbită de către persoanele cu disabilitaţi fizice şi nici de
către cei care au mâna în gips sau suferă de febră musculară.
Vorbitorul perfect de maccheronic este capabil nu doar să prelungească
vocalele, ci şi să adauge câte o vocală după fiecare cuvânt. Scopul
final este ca nici un cuvânt să nu se termine în consoană:
"Darlinga, pleasa clooose da doooora anda sita downa ona the flooora".

Engleza germană

Este opusul englezei spaghetti, în sensul că vocalele trebuie
ignorate, iar consoanele pronunţate cu voluptate. Cum se poate
pronunţa voluptuos o consoană? Folosiţi limba ca pe un fel de ciocan.
Ştiu, doare, dar cu timpul o să vă obişnuiţi (pont: stingeţi cu multă
bere bătăturile apărute pe gingii !).
Cea mai violentă lovitură de limbă trebuie dată în momentul
pronunţării grupului TH, care se va rosti ca un T foarte dur (veţi şti
că aţi pronunţat corect atunci când veţi constata o mica sângerare, la
baza incisivilor superiori).
Teoretic, engleza teutonă ar semăna destul de mult cu engleza, dacă
nemţii nu ar pronunţa pe W ca pe V şi pe V ca pe F.
"Ve ar' valking on ttisss strrre'ttt, aft'rrr a long traf'l by train".

Engleza poloneză

Polonezii pronunţă W-ul la fel ca nemţii, un fel de jjjjj continuu se
aude pe fundal şi fiecare al treilea cuvânt este "kurwa".
"Tis kurwa beer is kurwa good for notting, kurwa! I vant a kurwa vodka, please!"

Engleza filipineză

Filipinezii nu pot pronunţa sunetul F, pe care îl rostesc P. Din acest
motiv, engleza vorbită de filipinezi nu poate fi luată în serios, aşa
cum nu poţi lua în serios un ins de 1,5 m care spune "Pack you!" în
loc de "Fuck you!". My fav is " Pipth Avenue "

Engleza de India

Fixaţi-vă colţurile gurii de lobii urechilor, folosind nişte cleşti de
rufe puternici, astfel încât să imobilizaţi buzele într-un fel de
zâmbet larg. Acum, încercaţi să vorbiţi engleza, pronunţând cuvintele
după următorul algoritm: un cuvânt la 3 secunde, un cuvânt la 2
secunde, trei cuvinte pe secundă, 5 cuvinte pe secundă, 14 cuvinte pe
secundă, un stop brusc, apoi un cuvânt la 5 secunde. După care,
repetaţi. Rezultatul e ceva de genul:
"Good mooo rningSir! Howareyoutoday? I hooope everythingiiiis
finewithyouandyour faaamily, Sir."

Engleza românească

Cheia de boltă a acestui inconfundabil dialect este grupul THE, pe
care majoritatea românilor îl pronunţă Ză. Dacă vrei să afli din ce
regiune a ţării provine un român, după engleza vorbită, îl provoci să
numere până la trei.

Răspunsurile variază de la "uan, ciu, srii", până la "oan, tu, trii"
în funcţie de poziţia pe harta patriei a localităţii natale. Un alt
obicei românesc este ca fiecare propoziţie să fie precedată şi urmată
de o pauză lungă, marcată de sunetul ăăă.

"ăăă . you go straight on zis street and after zat traffic light . ăăă
. you go to ză right for about . ăăăă . sărty meters and zen you go to
ză left and you will see . ăăă . ză building zat y



Daily Zen May edition On the Way

    Eight Means to
            Enlightenment    
Dogen
 
All the various past Buddhas were enlightened beings. Their great enlightenment is attributed to their having mastered the eight means to nirvana as human beings. These eight means were clarified by the Buddha Shakyamuni himself in his final teaching before he entered parinirvana.
The first of these "means" is freedom from greed. This results in freedom from the five desires. The Buddha said, "Monks! People with unlimited desires, seeking only the rewards of fame and fortune, will suffer greatly. On the other hand, those with few wants are relieved of suffering and accumulate much merit and virtue. We should know this.
"Unaffected by greed, those in the latter category are neither slaves to the wishes of others nor of their own five sense organs. They gain clarity and quiescence of mind and will unquestionably attain nirvana."
The second "means" is satisfaction. That is to say to be fully quenched by whatever one is given. The Buddha said, "Monks! Maintain awareness of satisfaction for this results in relief from suffering, a pacified mind and good fortune. Truly satisfied people are content even when they just sleep on the ground. The unsatisfied, on the other hand, show discontent even in a luxurious home.
Generally, the latter kind of person is thought rich and the former poor. In reality, however, the reverse is true. Satisfied people pity the unsatisfied, for the latter are slaves to the five desires. This is the meaning of satisfaction."
The third "means" is to enjoy serenity. This means to live in solitude, away from the world of suffering. The Buddha said, "Monks! Those who live in solitude gain the virtues of eternal peace. A quiet person is respected by both Indra, and all celestial beings. He breaks free from attachment to himself, and in this way he severs the root of suffering.
Those who live with others will be hindered by them, just as a tree withers when any birds perch on it. A person attached to worldly desires is similar to an old elephant entrenched in mud—both are unable to free themselves, and both will finally be destroyed. This is the meaning of a solitary life."
The fourth "means" is diligence. That is to say constant striving to do good. The Buddha said, "Monks! Be diligent in your practice, for this will hasten realization of truth. For this reason you should be diligent.
A trickle of water, if consistent, wears away rock; practice of the Way, if consistent, wears away the obstacles to enlightenment. Intermittent rubbing together of wood will not produce fire; likewise interrupted practice will not produce enlightenment. This is the meaning of diligence."
The fifth "means" is preserved awareness of the Dharma. This means to have correct recollection of the Dharma. The Buddha said, "Monks! Those who seek a good master, a guide to the truth, should preserve right awareness of the Dharma, for this gains freedom from delusion. Heed these words. If you fail to do so you will forfeit its various associated merits.
On the other hand, if you preserve awareness of the Dharma you will gain protection from the five desires, and you will be just like a soldier dressed in impenetrable armor. This is the meaning of preserved awareness of the Dharma."
The sixth "means" is practice of samadhi.. This is to say close adherence to the Dharma. The Buddha said, "Monks! Learn to control your mind, for this will enable you to practice samadhi and thereby realize the true state of life and death; furthermore, be diligent in your practice of the various forms of samadhi, for this centers the mind and prevents distraction. A dam prevents leakage of water; likewise practice of samadhi prevents leakage of wisdom. This is the meaning of samadhi."
The seventh "means" is practice of wisdom. Wisdom is the result of having practiced according to the Dharma that one has heard and considered. The Buddha said, "Monks! A person of wisdom is free from attachment to greed. Engage in self observation, for this prevents loss of wisdom and leads to enlightenment. If you fail to do this you are neither a Buddhist trainee nor a lay person.
A truly wise person is like a sturdy ship crossing the seas of old age, sickness, and death; like a brilliant light illuminating the darkness of ignorance; like good medicine to the sick; and like a sharp ax cutting through the wood of delusion. Wisdom which arises as a result of having heard, considered, and practiced the Dharma produces innumerable benefits to advance oneself in the Way. The truth, once illuminated by the light of wisdom, is evident even to the naked eye. This is the meaning of wisdom."
The eight "means" is to refrain from frivolous speech. This means to transcend discriminative thought and to earnestly seek understanding of the true nature of things. The Buddha said, "Monks! Frivolous speech clouds the mind and will prevent even you, monks, from realizing enlightenment; therefore quickly cease from engaging in mind confusing frivolous speech. Only those who do this gain the pleasantries of nirvana. This is the meaning of refraining from frivolous speech."
The preceding are the eight great means to enlightenment. Each of these "means" having a further eight factors totals sixty-four in all. In a broader sense, however, the number of factors is limitless. These sixty-four means were Shakyamuni's final teaching and form the core of the Mahayana doctrine. Shakyamuni proclaimed them at midnight on February 15; they were his final words. Thereafter he remained silent until he entered parinirvana.
The Buddha concluded with the following words, "Monks! Endeavor to seek the Way, for nothing in this world is permanent. Stay silent for a while, for time is passing, and I am about to enter parinirvana. These are my final words."
We trainees must study the Tathagata's final teaching. If we do not do so we are truly not a disciple of the Buddha. Still, though, many in the latter day are ignorant of this teaching.
In the past during times of both true and degenerate Buddhism, all trainees studied these means and practiced accordingly. Now, in contrast, the number who are even aware they exist would be no more than one or two in a thousand. How regrettable that Buddhism has declined in this way. Yet still the essence of the Law, intact and uneroded by time, exists and can be found throughout the world. Quickly, therefore, we should begin to practice according to these eight means.
To contact the Buddha Dharma is no mean feat, and to be born a human is equally difficult. To have done both, as well as being born in the Jambudvipa continent, the best of the three continents, as we have done, is extremely fortunate. In the Jambudvipa continent we can see the Buddha, study the Dharma, and enter the monkhood. Those who died before Tathagata entered parinirvana were unable to contact these eight means to enlightenment. We, however, through having done good in previous lives, have been able to see hear, and study them. If in successive lives we continue to study them, our merit will increase, and finally we will realize supreme enlightenment; furthermore, if we proclaim them to others, we ourselves are no different from the Buddha Shakyamuni.
Dogen 1253
My master Dogen had undertaken to write the entire Shobogenzo into kana, this chapter being the twelfth to be completed. Due to his deteriorating health, however, which finally led to his death, this chapter proved to be his last. I feel a deep regret that the remaining chapters could not be completed. The teachings presented in this chapter were also the final teachings of the Buddha Shakyamuni.
excerpted from Shobogenzo – The Eye and Treasure of the True Law Volume 4
translated by Kosen Nishiyama 1983

                                             *
Nowhere else have I seen this particular piece on the Buddha's last sermon. Many of us have read the admonition to "be a lamp unto yourself" as his last words, but whether the piece above was spoken before he died doesn't impact the fact that it really was Dogen's last piece written before his own death. And after all the many years of Dogen's own teaching, this adds a down to earth touch to his otherwise sometimes difficult to understand teachings.
While Buddha is addressing the monks, these points are very broad and easy to comprehend for householders as well. They also remind me of perhaps an alternative version of the paramitas from the Perfection of Wisdom sutra. If we consider another way to think of dana or giving, the first paramita, practicing dana frees us from greed; likewise, to live with satisfaction and serenity mirrors the paramita of patience. Diligence reminds us of virya or joyous effort, the fourth paramita. The admonition to avoid frivolous speech reflects back to the second paramita having to do with ethical behavior and self discipline.
Preserved awareness mirrors the paramita of concentration and, lastly, the perfection of wisdom paramita is included in the practice of wisdom and samadhi. Perhaps, indeed, the early Prajnaparamita sutra is related to this last teaching of the Buddha; it does seem to mirror much in those principles.
For many of us the most challenging is the third teaching on serenity and its association with solitude, something very few can attain in these times. And yet one can be fully immersed in daily life and maintain a sense of detachment that is akin to solitude. If one cannot live on the mountain literally, we can reside in the mountain of practice that is ever present. In studying this final teaching we are faced with truly understanding the heart of this message.
May our minds be clear,
Elana

Bil Gates; 11 lucruri pe care nu le inveti la scoala

Bil Gates; 11 lucruri pe care nu le inveti la scoala
      Pentru copiii nostri si nu numai - lucruri ce nu se invata la scoala
      Bill Gates a ţinut un discurs la un liceu despre cele 11 lucruri pe
      care elevii nu le-au învăţat şi nu le vor învăţa la şcoală. El a scos
      în evidenţă faptul că sentimentul de automulţumire şi învăţăturile
      "corecte" din punctul de vedere al politicilor educaţionale au creat o
      generaţie de copii care nu au deloc noţiunea de realitate şi despre
      felul în care realitatea aceasta i-a destinat eşecului în lumea reală.

      Regula nr. 1: Viaţa nu e dreaptă - obişnuieşte-te cu ideea!

      Regula nr. 2: Lumii prea puţin îi pasă de stima ta de sine. Lumea se
      aşteaptă să realizezi ceva ÎNAINTE de a fi mulţumit de tine însuţi.

      Regula nr. 3: Nu vei câştiga 60.000$ pe an de îndată ce părăseşti
      băncile şcolii. Nu vei fi vicepreşedintele vreunei companii cu telefon
      în maşină decât atunci când vei fi muncit pentru acestea.

      Regula nr. 4: Dacă crezi că profesorul tău e sever, stai să vezi când
      o sa ai un şef!

      Regula nr. 5: A lucra într-un fast-food nu este ceva sub demnitatea
      ta. Bunicii tăi aveau o altă denumire pentru asta: o numeau şansă.

      Regula nr. 6: Dacă o dai în bară, nu e vina părinţilor tăi, aşa că nu
      te mai smiorcăi în legătură cu greşelile tale, ci învaţă din ele.

      Regula nr. 7: Înainte de a te fi născut, părinţii tăi nu erau atât de
      plicticoşi ca acum. Au ajuns aşa din cauză că trebuie să-ţi plătească
      cheltuielile, să-ţi spele hainele şi să te asculte pe tine spunându-le
      cât de grozav te crezi. Aşa că înainte de a te porni să salvezi jungla
      de paraziţii generaţiei părinţilor tăi, încearcă să-ţi despaduchezi
      propriul dulap.

      Regula nr. 8: Poate că şcoala ta a scăpat de învingători şi învinşi,
      însă viaţa NU. În unele şcoli au abolit corigenţele şi elevul poate
      încerca de câte ori vrea el să dea răspunsul corect la o întrebare.
      Asta nu seamănă, deloc, cu NIMIC din viaţa reală.

      Regula nr. 9: Viaţa nu se împarte în semestre. Nu ai verile libere şi
      pe foarte puţini angajatori îi interesează să te ajute să "te
      găseşti". Faci asta în timpul liber.

      Regula nr. 10: Ce vezi la televizor NU e viaţa reală. În viaţa reală
      oamenii chiar trebuie să mai plece din cafenele şi să meargă la
      serviciu.

      Regula nr. 11: Fiţi amabili cu tocilarii. Există şansa ca in viitor să
      lucraţi pentru vreunul dintre ei.


Ușa



Într-o ţară aflată în război, era un rege care înspăimânta pe prizonierii săi, nu-i omora. Îi ducea într-o sală în care era un grup de arcaşi de o parte şi o uşă imensă din fier de cealaltă parte, deasupra căreia se vedeau sculptate figuri acoperite de sânge. În această sală, îi punea să formeze un cerc şi le spunea: puteţi alege între a muri săgetaţi de arcaşii mei sau a trece prin această uşă. Î...n spatele acestei uşi EU VĂ VOI AŞTEPTA.Toţi alegeau să fie omorâţi de arcaşi.

După terminarea războiului, un soldat care servise în slujba regelui mult timp, se adresă regelui:
- Sire, pot să vă întreb ceva?
- Spune, soldatule.
- Sire, ce se află în spatele uşii?
Regele îi răspunse:
-Mergi şi vezi tu însuţi!!!
Soldatul deschise înspăimântat uşa şi, pe măsură ce o făcea, intrau raze de soare şi lumina invadă sala. Şi, în cele din urmă, surprins, descoperi.că uşa se deschidea în faţa unui drum care conducea spre LIBERTATE !!!
Soldatul, vrăjit, îşi privi regele, care îi spuse:
- Eu le dădeam ocazia să ALEAGĂ dar, din teamă, preferau să moară decât să rişte să deschidă această uşă!!!
Câte uşi nu deschidem de teama de a nu risca?
De câte ori nu ne pierdem libertatea şi murim înlăuntrul nostru, doar pentru că ne este teamă să deschidem uşa visurilor noastre?
 








Harta numelor românești

 Harta numelor românești


 
http://nume.ottomotor.ro/ro

O hartă interactivă a celor mai frecvente nume de familie românești. Cautăți propriul nume și află din ce zonă a țării provine...

STIINTA – RELIGIE. SINTEZE (în curs). EXCURS PSIHOCRIM II




Alin LEȘ posted: "307    În fiecare individ există o limită împărtășită comportamental celorlalți, dar cum ceilalți nu au cunoștințe despre psihanaliză, potențialul surplus de umanitate se pierde într-o sinteză a neputinței și chiar a ridicolului, dacă nu a ratabilului. "
Gasiti intregul continut la linkul de mai jos:



Fwd: Fw: [New post] National Institute of Mental Health abandoning the DSM


New post on Doxosophia

National Institute of Mental Health abandoning the DSM

by doxosophia
In a potentially seismic move, the National Institute of Mental Health – the world's biggest mental health research funder, has announced only two weeks before the launch of the DSM-5 diagnostic manual that it will be "re-orienting its research away from DSM categories".
In the announcement, NIMH Director Thomas Insel says the DSM lacks validity and that "patients with mental disorders deserve better".
This is something that will make very uncomfortable reading for the American Psychiatric Association as they trumpet what they claim is the 'future of psychiatric diagnosis' only two weeks before it hits the shelves.
As a result the NIMH will now be preferentially funding research that does not stick to DSM categories:
Going forward, we will be supporting research projects that look across current categories – or sub-divide current categories – to begin to develop a better system. What does this mean for applicants? Clinical trials might study all patients in a mood clinic rather than those meeting strict major depressive disorder criteria. Studies of biomarkers for "depression" might begin by looking across many disorders with anhedonia or emotional appraisal bias or psychomotor retardation to understand the circuitry underlying these symptoms. What does this mean for patients? We are committed to new and better treatments, but we feel this will only happen by developing a more precise diagnostic system.
As an alternative approach, Insel suggests the Research Domain Criteria (RDoC) project, which aims to uncover what it sees as the 'component parts' of psychological dysregulation by understanding difficulties in terms of cognitive, neural and genetic differences.
For example, difficulties with regulating the arousal system might be equally as involved in generating anxiety in PTSD as generating manic states in bipolar disorder.
Of course, this 'component part' approach is already a large part of mental health research but the RDoC project aims to combine this into a system that allows these to be mapped out and integrated.
It's worth saying that this won't be changing how psychiatrists treat their patients any time soon. DSM-style disorders will still be the order of the day, not least because a great deal of the evidence for the effectiveness of medication is based on giving people standard diagnoses.
It is also true to say that RDoC is currently little more than a plan at the moment – a bit like the Mars mission: you can see how it would be feasible but actually getting there seems a long way off. In fact, until now, the RDoC project has largely been considered to be an experimental project in thinking up alternative approaches.
The project was partly thought to be radical because it has many similarities to the approach taken by scientific critics of mainstream psychiatry who have argued for a symptom-based approach to understanding mental health difficulties that has often been rejected by the 'diagnoses represent distinct diseases' camp.
The NIMH has often been one of the most staunch supporters of the latter view, so the fact that it has put the RDoC front and centre is not only a slap in the face for the American Psychiatric Association and the DSM, it also heralds a massive change in how we might think of mental disorders in decades to come.
Link to NIMH announcement 'Transforming Diagnosis'.
Source:  mindhacks.com
Doxosophia - point of view:  unfortunately, this NIMH critique appears to be driving toward biological reductionism, which is an equally limiting trap!




Numarul 7