S O C I O L O G I E II

  • STATUTUL SI ROLUL-STOETZEL
  • statutul- psihologia
  • rolul-sociologia
  • limba simbolica
  • marfa-bani
  • productie-supraproductie-salariu-profit
  • management
  • mijloc si scop-etica kantiana-imperativ categoric-datoria
  • coruptia si antisocialitatea
  • integrarea si marginalitatea
  • patologia sociala
  • diferentierea si organismul social
  • criza,falimentul,somajul
  • sindromul de stress post-traumatic
  • doliu,boala,persecutia,nedreptatea
  • diversiunea divertismentului
  • excitatia reclamei
  • ipocrizia si pornografia,prostitutia

S o ci e t a t e

  • obiectul uman,institutional si geografic
  • mediul exterior care conditioneaza existenta
  • societatea are un nivel de civilizatie si cultura
  • realiatatea este semnificatia de integrare in circuitul economic
  • meritul il da meseria,produsul,valoarea
  • competitia da victoria sau esecul
  • poti fi victorios sau un looser,ratat
  • realizat,consacrat,reputat,celebru,faimos,uitat,persecutat
  • societate aomica sau organizata
  • democratia intre justitie si mafie
  • democratia intre teroare si anarhie
  • baza fiziologica e enrgia temperamentala si aptitudinea caracteriala
  • coeziunea o da credinta,mentaliateta si rabdarea in planurile lungi
  • munceste,informeaza si ajuta
  • iubeste dar nai e pina la absolut
  • cunoaste idolii dar depaseste-i

P S I H O -S O C I O L O G I E

  • Husserl: psihologie intentionala(Brentano) si logica determinist-finalista
  • societatea dela Platon,Hegel la Comte,Durkheim,Tarde,Marx,Weber si Mead,Parsons,Merton
  • Societatea liberala( Strauss ) versus societatea democrata(Carl Schmitt)
  • Macrosocietatea(baza si suprastructura versus microsocietatea ( Moreno )
  • triada Hegel:spirit relativ in psihic-subiectiv,natura-obiectiva si spiritul absolut al filozofiei ,artei si religiei
  • realiatatea teoretica versus realiatea practica,politico-economico-justutie,administratie,educatie,sanatate
  • constiinta de sine in lupta cu obiectul realitatii exterioare a celorlalti
  • ego,adaptare hiperadapatre,principii-idealism si oportunism profitor
  • lupta pentru viata(schopenhauer0,lupta pentru putere(Nietzche),orgoliu,competitie,paranoia,cinismul mafiei
  • identificarea prin munca,merit sau coruptie ,impostura
  • conflictele sociale,negocierea,echilibrarea
  • diviziiunea puterii(dela magna chartum libertorum la diviziunea puterilor,constitutia,cetateanul si drepturile lui
  • destinul si contributia axiologica la patrimoniul valorilor universale
  • patologia sociala,divertismentul,diversiunea,reforma si revolutie

Conferinta

In 2009, Timisoara are o conferinta de psihiatrie. Prof.Lazarescu invita pe doctoranzii nostri sa prezinte cite un rezumat al tezei lor. Eu astept sa ne vedem martea sau la sedinta lunara sau pe email.  Prof. Romila

Editorial Noiembrie

Acum totul e sa ne obisnuim cu revista, sa-i consacram zilnic timp si
sa facem progrese de engleza, psihiatrie si cultura. Comparati presa de
acum, inclusiv cea psihiatrica. E cel mult un zgomot pentru nimic, un
spam disperat al metabolicilor de la puterea psihiatriei. Matchul
continua. Mai trebuie mult detergent. Forta Aplr!
Bravo masteratului! Ma temeam ca or sa fie citiva. Cind colo, nu incap
in amfiteatrul Pamfil. Cititi Szasz in Mediscape, auziti-l. Ce spuneti,
unde s-a ajuns?
Fiti activi. Vreau mai multe contributii din tara si
strainatate de la fiecare.
Prof.Romila

Medscape Audio-Video

Audio/Video Slides from Medscape

Nota: Pentru urmari aceste articole trebuia sa va inregistrati (gratuit!) ca membru la www.medscape.com.
De asemenea, pentru unele articole trebuie sa aveti instalat programul
RealPlayer pe calculatorul dumneavoastra.

 

1. Listen to audio: Advances in the Treatment of Generalized Anxiety Disorder


Interview with James Ballengar, MD, Director, Institute of Psychiatry, Medical University of South Carolina (Charleston)
(Duration: 8 min. 5 sec.)

 

 

2. The Ellis/Szasz Debate - Mental Illness - Fact or Myth?

     http://www.wesassoc.com/highlights.htm

 

 

3. Major Depressive Disorder and Generalized Anxiety (slides with video)

Video Medscape :

http://www.medscape.com/viewarticle/582811

Acest slides-video de la Medscape nu puteti sa-l vizualizati daca nu sunteti inscrisi la Medscape.

 

Pentru a va inscrie la Medscape puteti face urmatorii pasi :

1. Accesati adresa de ma jos:

www.medscape.com

2.Se va deschide o noua fereastra care este Home Page de la Medscape si dati click pe `Register`, dreapta-sus la pagina,

3.Se deschide o noua pagina in care completati rubriciile libere: nume, prenume, parola noua ptr Medscape, etc.,

4.Urmariti instructiunile paginii si click pe `next` pana cand va anunta ca ati fost inregistrat cu succes.

5.Notati-va nume de utilizator si password cu care v-ati facut inregistrarea pe o foaie separata pentru a le folosi la urmatoarele accesari la Medscape care se fac tot din pagina cu adresa de mai sus, adica www.medscape.com .

6.Astfel, revenind la pagina deschisa de Medscape in care sunteti deja inregistrati, o puteti sa o micsoarti in taskbar, bara de jos,

reveniti la revista PSYCHIATRY, cea de fata, si accesati slides-video Medscape de mai sus, adica :

 

http://www.medscape.com/viewarticle/582811

 

7. Toate articolele video de la Medscape cer sa fiti `Log In`, deci inregistrati fiind o data la Medscape, urmatoarele dati cand doriti sa intrati pe Medscape accesati :   www.medscape.com   si in dreapta sus dati click pe `Log in`, se va deschide o noua fereastra unde va treceti numai : numele de utilizator si parola cu care v-ati inregistrat, aceste doua sunt suficiente pentru ca sa intrati pe site-ul Medscape.

8.Inregistrarea la Medscape este Free.

9.In cazul in care intampinati dificultati tehnice de accesare/inregistrare, etc., va rugam sa ne scrieti pe adresa revistei:

 aplr.doctorat@gmail.com

Va multumim, 

 

 

 

Colocviul franco-roman de psihanaliza

Trei zile de discutii la Cotroceni (Muzeul National). Dimineata in sala Unirii, prelegeri. Am retinut citeva nume: Roussillon, Marty, Petrella, Riznik. Dupa amiaza ateliere in sali medievale;cuhnia,Trapeza etc. Atelierele mai modeste. Multa lume. Bine organizat. Carti: opera lui Freud, Jung, Winnicot, Ferenczi. Mi s-a parut prea multa ilustrare de cazuri si prea putina teorie. Am ramas cu multe intrebari. Unde e Freud azi? Dar Lacan? Dar mai ales ce putem face in fata inconstientului care sparge tevile?Oricum am avut si noi pe Rita Teodoru. Multumim! Si mai vrem! AR

Minimul de copilarie

The great man is he who does not lose his child's heart.
                                      -- Mencius
"I have learned that every man lives not through care of himself, but by love."
 
                                                                 -- Leo Tolstoy 
 

* Supraeul

What pleasure it is to human beings everywhere
When their children possess knowledge surpassing their own!

When a mother hears her son heralded a good and learned man,
Her joy exceeds that of his joyous birth.

-Tirukkural 7:68-69

Despre CHINA

Former US Federal Reserve Chairman Alan Greenspan predicts in his memoirs that the world's economic fate depends on China and its market economic development between now and 2030. He also praised China for creating "a huge change in the world economy" after shifting toward a market economy.

Napoleon Bonaparte said 'China - there lies a sleeping giant. Let him sleep, for when he wakes he will move the world." Indeed the sleeping giant has woken. As we enter the 21st century, China widens its doors to the rest of the world, with its recent acceptance into the World Trade Organisation and as host to the 2008 Olympic Games. The Middle Kingdom today is the largest market in the world. The economy and market of China are developing very fast and changing rapidly. A part of that market can truly be yours with the right advice and assistance.
 

 Capital: Beijing

 Area: 9,956,960 sq km (UK:244,100 sq km), 40.8 times the size of the UK

 Population: 1.33 billion (May 2008), one-fifth of the world's population 

Major language: Mandarin Chinese

 The Basic Facts about China:

  • China is the world's biggest market with more than 1.3 billion consumers (3.3% are millionaires in 2007).
  • In 2007, China has 18,000 billionaires (rank 2nd in the world and behind USA).
  • China also has one of the world's fastest growths of GDP.
  • China is the most attractive destination for foreign investment, according to a survey conducted by leading global professional services firm Ernst & Young in July 2007.
  • China is the biggest recipient of Foreign Direct Invesetment (FDI) in the World.
  • China had overtaken the UK, France & Germany as the world's 3rd largest economy by the end of 2007.
  • China overtook the UK as the world's second-biggest destination for venture capital investments in 2006.
  • China overtook the United States to become the world's second largest exporter in 2007.
  • China's foreign exchange reserve had approached 1.4 trillion US dollars by the end of July 2007, ranking it first in the world.
  • China is the world's biggest furniture exporter.
  • China is the 3rd largest investor in Africa in 2007.
  • Labour costs in China are about one tenth those in the UK.
  • China is producing 2 million graduates a year including 270,000 in science and engineering.
  • There are more than 4,400 joint ventures involving UK companies and Chinese partners, and each year an additional 400 new joint ventures are being entered into.
  • The world's largest user of mobile phones, steel, copper, cement, cotton, TV sets, cotton fabric, the internet and PCs, etc.
  • China is the largest oil consumer after the US, and the world's biggest producer and consumer of coal. The country spends billions of dollars in pursuit of foreign energy supplies. There has been a massive investment in hydro-power, including the $25bn Three Gorges Dam project.
  • China became the world's largest gold producer in 2008.
  • It is estimated that over 300 million Chinese people currently speak English. And in twenty years time the number of English speakers in China is likely to exceed the number of speakers of English as a first language in the all of the rest of the world.
  • China is the biggest recipient of foreign direct investment in the world.
  • 25 per cent of the world's washing machines are produced in China.
  • 30 per cent of the world's television sets.
  • 40 per cent of the world's microwaves.
  • 50 per cent of the world's cameras.
  • 50 per cent of the world's shoes.
  • 70 per cent of the world's photocopiers.
  • 60 per cent of the world's toys.

 GDP - real growth rate: 10.4%(2nd quarter 2008), 10.6%(1st quarter, 2008), 11.9% (2007), 10.7% (2006) , 9.9% (2005) 

Main exports: Manufactured goods, including textiles, garments, electronics and arms.

 Currency: yuan (CNY) or Renminbi (RMB)

 Exchange rates: yuan per US dollar - 6.98 (May 2008), 7.20 (2007), 7.90 (2006), 8.10 (2005), 8.26 (2003)

 International dialling code: 0086

 
Major religions: Buddhism, Christianity, Islam and Taoism
 
 
   José Ortega Y Gasset  Studii despre iubire, Ed. Humanitas, Bucureşti, 2008;
 
 
 Citate reprezentative ale cărţii:
 
   Acum poate părea admisibil că ''iubirea de ştiinţă'' şi ''iubirea pentru femeie'' au un ingredient comun. Acea activitate sentimentală, interesul nostru cald şi afirmativ faţă de altă fiinţă pentru ea însăşi, se poate îndrepta la fel de bine către o persoană feminină, către o întindere de pământ (patria), către un gen de  îndeletnicire omenească: sportul, ştiinţa etc. Şi ar fi de adăugat că, în definitiv, tot ceea ce nu e pură activitate sentimentală, tot ceea ce e definit în ''iubirea de ştiinţă'' şi în ''iubirea pentru femeie'' nu e propriu-zis iubire. Sunt multe ''iubiri'' în care există de toate, mai puţin iubire autentică. Există dorinţă, curiozitate, obstinaţie, manie, ficţiune sentimentală sinceră, nu însă acea caldă afirmare a celeilalte fiinţe, oricare i-ar fi atitudinea faţă de noi înşine. Cât despre iubirile în care o găsim efectiv, se cade să nu uităm că ele conţin şi numeroase alte elemente pe lângă iubirea sensu stricto.
    În sens larg, obişnuim să numim iubire ''îndrăgostirea'', o stare sufletească foarte complexă în care dragostea în sens restrâns deţine un rol secundar. La ea se referă Stendhal când îşi intitulează cartea De l' amour, generalitate abuzivă ce-i revelează insuficienţa orizontului filozofic.
    Ei bine, despre acea ''îndrăgostire'' pe care teoria cristalizării ne-o prezintă ca pe o hiperactivitate a sufletului, aş vrea să spun că este mai degrabă o îngustare şi o relativă paralizare a vieţii noastre conştiente. Sub domeniul ei suntem mai puţin, nu mai mult decât existenţa obişnuită. Aceasta ne va duce la schiţarea unei scheme privitoare la psihologia exazului erotic.
 
 
  '' Îndrăgostirea'' este, până una-alta, un fenomen ce ţine de atenţie.
    În orice moment am surpinde viaţa conştiinţei noastre, îi vom găsi câmpul ocupat de o pluralitate de obiecte exterioare şi interioare. Acele obiecte, ce umplu în orice caz volumul minţii noastre, nu stau într-o grămadă confuză. În rândul lor există totdeauna o ordine minimă, o ierarhie. În fapt, vom găsi mereu pe câte unul din ele ieşit în evidenţă deasupra celorlalte, preferat, luminat special, ca şi cum reflectorul nostru mental, preocuparea noastră, l-ar învălui cu strălucirea sa, izolându-l de rest. E constitutiv pentru conştiinţa noastră să-şi îndrepte atenţia către ceva. Dar nu îi e cu putinţă să-şi fixeze atenţia pe ceva fără a nu mai acorda atenţie altor lucruri, care, din acest motiv, rămân ca o prezenţă secundară, în chip de cor şi de fundal. 
 
 
    Când atenţia se fixează vreme mai îndelungată şi cu mai mare frecvenţă decât în mod normal asupra unui obiect, vorbim de ''manie''. Maniacul este un om cu un regim atenţional anormal. Aproape toţi marii oameni au fost maniaci, numai că urmările maniei, ale ''ideii lor fixe'', ni se par folositoare sau demne de stimă. Întrebat cum de izbutise să descopere sistemul mecanic al universului, Newton a răspuns: Nocte dieque incubando (''gândindu-mă la asta zi şi noapte''). E o declaraţie de obsedat. Într-adevăr, nimica nu ne defineşte mai exact decât regimul nostru atenţional. La fiecare om, el cunoaşte modulări diferite. Astfel, în cazul unui om obişnuit să mediteze cu insistenţă asupra fiecărei teme pentru a o face să-şi dezvăluie miezul secret, uşurinţa cu care atenţia omului de lume lunecă de la un obiect la altul e dătătoare de ameţeală. Invers, pe omul de lume îl oboseşte şi-l nelinişteşte lentoarea cu care înaintează atenţia gânditorului, care funcţionează ca un năvod de adâncime ce răzuie măruntaiele accidentale ale abisului. Apoi există diferitele preferinţe ale atenţiei ce constituie însăşi baza caracterului.
 
 
    Ei bine, eu cred că ''îndrăgostirea'' este un fenomen al atenţiei, o stare anormală a acesteia care se produce în omul normal. 
 
 
    Sfântul Augustin a observat cu sagacitate gravitatea spontană către un obiect, caracteristică iubirii. Amor meus, pondus meum: illo feror, quocumque feror (''Iubirea mea e greutatea mea: prin ea merg oriunde merg'').
 
 
...nu există iubire fără instinc sexual.
 
 
   A existat oare vreodată o femeie care să nu susţină că poartă două înlăuntrul ei? Centauresă de bacantă şi călugăriţă, contesa de Noailles nu face decât să repercuteze versul solitar al lui Safo:
                      Nu ştiu ce fac: în mine-s două suflete.
 
 
   Într-un cămin predomină totdeauna climatul pe care-l aduce şi-l reprezintă femeia.
 
 
   O minimă diferenţă în modul de a simţi viaţa, în femeia preferată de bărbatul de azi, multiplicată de constanţa influenţei sale şi de numărul crescând de cămine în care se repetă, are ca rezultat o enormă modificare istorică, observată la câte treizeci de ani.
 
 
    Femeia ca femeie acţionează, în viziunea raţională şi prudentă a lui Ortega Y Gasset, ca forţă majoră  în evoluţia societăţii omeneşti, îndeobşte interesată doar de rolurile curente ale femeii, ca mamă, soră, soţie şi fiică. Iubirea, fenomen activ ţinând de sfera atenţiei, proces de alegere care impune concentrarea întregului potenţial biopsihic al individului, modelează nu numai destinul personal, ci şi destinul istoric al generaţiilor succesive. Arii culturale vaste (Antichitatea greacă, Evul Mediu european, poezia trubadurescă şi dantescă, islamul, civilizaţiile amerindiene etc.)  intră în atenţia filozofului ca material argumentativ în serviciul unei gândiri originale şi strălucitoare ca expresie stilistică.

Clozapine-induced tardive dyskinesia in schizophrenic patients taking clozapine as a first-line antipsychotic drug

Authors: Chun-Rong Li ab;  Young-Chul Chung ab;  Tae-Won Park ab;  Jong-Chul Yang b;  Kee-Won Kim c;  Keon-Hak Lee d; Ik-Keun Hwang ab

 
First Published on: 27 October 2008
 
Abstract
Objective. Clozapine causes few extrapyramidal symptoms and is recommended as a treatment drug for severe tardive dyskinesia (TD). However, several case reports have suggested that clozapine could also cause TD. We investigated whether clozapine used as a first-line antipsychotic drug can cause TD. Method. We identified 101 patients at Yanbian Socio-Mental Hospital and Yanbian Brain Hospital in China who had received clozapine as a primary antipsychotic drug since their first episode of illness and evaluated the prevalence rate, type, and severity of TD using the Extrapyramidal Symptoms Rating Scale (ESRS). The criterion for TD was a score of≥3 on one item or 2 on two or more items of the ESRS. Results. The mean age and duration of illness of the patients were 38.93±8.36 and 12.88±6.90 years, respectively. The mean duration of clozapine treatment was 12.10±6.26 years. The prevalence of TD was 3.96% (4/101). Compared to patients without TD, patients with TD had a long duration of illness and clozapine treatment; all had the orolingual type of TD. TD was relatively mild, with a mean score of 4.75, and tended to accentuate with an activation procedure of rapid pronation and supination of the hands. Conclusions. These results suggest that clozapine may cause TD; however, the prevalence is low and the severity is relatively mild, with no or mild self-reported discomfort. Therefore, we recommend that regular examination for TD using the activation procedure should be performed in patients who use clozapine on a long-term basis.

 

 

 

How far you go in your life depends on your being tender with the young, compassionate with the aged, sympathetic with the striving, and tolerant of the weak and strong. Because someday in your life you will have been all of these.
                              -- George Washington Carver

 

Chance is the psydeudonym God uses when he does not want to sign his name.

                                                              - Anatole France

 


 
 
The new approach: psychosocial functioning as a necessary outcome criterion for therapeutic success in schizophrenia.
Clinical therapeutics
Current Opinion in Psychiatry. 21(6):630-639, November 2008.
Juckel, Georg a; Morosini, Pier Luigi b

Abstract:
Purpose of review: Although in the past most attention was paid to psychopathology, these days outcome parameters such as cognitive and occupational performance, emotional stability, quality of life and psychosocial functioning are being recognized as important determinants of treatment success. Instead of only reducing the symptoms, therapy with antipsychotics must attain higher goals such as remission and recovery today.

Recent findings: The Psychosocial Performance Scale offers a validated, reliable and operational tool to assess the psychosocial functioning of patients during the course of treatment as well as in the acute state. The Mini-ICF-P might be a similar instrument for measuring psychosocial functioning.

Summary: In the future, medication and non-medication treatment strategies will also be judged by the ability to improve the psychosocial functioning of patients with schizophrenia, as measured by the Personal and Social Performance scale and the Mini-ICF-P.

 

 

 

Transcranial magnetic stimulation.

Clinical therapeutics

Current Opinion in Psychiatry. 21(6):640-644, November 2008.
Lopez-Ibor, Juan J a,b; Lopez-Ibor, Maria-Ines a; Pastrana, Jose I c

Abstract:
Purpose of review: To present state-of-the-art transcranial magnetic stimulation (TMS) therapy, especially when it is used in psychiatric disorders, on the basis of an exhaustive literature search from 2006 to date (June 2008) on TMS papers published in Medline and Embase. Other references and comments from our own experience started 8 years ago have also been taken into account.

Recent findings: The mechanism of action of TMS is now better understood. There is strong evidence of the safety and tolerability of TMS when standard protocols are used. The efficacy of the stimulation of the dorsolateral prefrontal cortex in depression is well documented, and there is evidence of the utility of TMS in posttraumatic stress disorder, in persistent auditory hallucinations in schizophrenia and in attention-deficit disorder with hyperactivity.

Summary: There is enough evidence of the efficacy and safety of TMS in depression to include this technique in the therapeutic protocols of major depression. However, more research is needed on the use of this technique in other psychiatric

 

 

 

Psychotropic prescription practices in east Asia: looking back and peering ahead.

Clinical therapeutics

Current Opinion in Psychiatry. 21(6):645-650, November 2008.
Tan, Chay-Hoon a; Shinfuku, Naotaka b; Sim, Kang c

Abstract:
Purpose of review: The present review focuses on the pharmacoepidemiological issues of psychotropic drug use in countries within east Asia, with special emphasis on antipsychotic, antidepressant and benzodiazepine prescriptions. Pharmacogenetic studies in different ethnic groups are also reviewed.

Recent findings: Recent studies have revealed the prevalence of antipsychotic polytherapy (defined as the use of more than one antipsychotic; up to 45.7%), less conservative antipsychotic use (defined as the use of more than 1000 mg/day chlorpromazine equivalents; up to 17.9%) and depot antipsychotic use (up to 15.3%) in different populations in east Asia. Clozapine is commonly prescribed (up to 60%) in China. There is a trend of increasing second-generation antipsychotic use in east Asian countries. Up to 67.5% of patients received newer antidepressants such as selective serotonin reuptake inhibitors. Benzodiazepine medications are used in up to 29.9% of study populations. Socioeconomic factors appear to be one of the major common factors that affect the prescription of antipsychotics and newer antidepressants. Pharmacogenetic factors associated with antipsychotic response, weight gain and extrapyramidal side effects have been examined. Treatment adherence and pharmacoeconomic factors are relatively understudied.

Summary: Future studies on prescribing trends of antipsychotics and antidepressants need to focus on children, adolescent and elderly patient populations, the impact of changing prescription trends and the long-term effects on patients and their caregivers, as well as pharmacogenetic factors, which can potentially pave the way for better and more individualized prescription of psychotropic drugs in east Asia.

 

 

 

 

ZEN - Story

 

                 The Ryumon-ji Sermons

                    Bankei (1622-1693)


 

You often hear religious people talking about samsara, or living and dying, being the same as nirvana. But when they speak about it they do so from the standpoint of samsara, so in fact it has nothing to do with nirvana.  They make this mistake because they haven’t grasped yet that the unborn Buddha-mind they always have with them sets everything right this very day by means of the Unborn.  To look for “samsara is nirvana” anywhere else and involve yourself in words and letters, is pointless.

What they’re doing is changing the unborn Buddha-mind into the thought, “samsara is nirvana,” and senselessly spending every second of the day and night, without a moment’s rest, confined within samsara.  Since the Buddha-mind takes care of everything by means of the Unborn, it has nothing do to with samsara or nirvana.  Seen from the place of the Unborn, both of them are like shadows in a dream.  But because the Buddha-mind has the marvelous dexterity it does, if a person who until just yesterday was busily engaged in samsara should today realize his mistake and henceforth stop changing his Buddha-mind into the three poisons, he will henceforth dwell in the Buddha-mind free of all concern with such things as samsara.

When the time comes for his physical elements to disperse in death, he will give himself completely to the dispersal and die without regret or attachment. A person like that is living the truth of “samsara is nirvana” and is, at the same time, living and dying at will.

Here, I always urge people simply to live in the unborn Buddha-mind. I don’t try to make anyone do anything else.  We haven’t any special rules.  But since everyone got together and decided that they wanted to spend six hours each day doing zazen, I let them do as they wish.  That amount of time has been set aside for zazen.  But the unborn Buddha-mind has no connection with those sticks of incense.

It’s just being at home in the Buddha-mind, not straying into illusion, and not seeking enlightenment beyond that.  Just sit in the Buddha-mind, stand in the Buddha-mind, sleep in the Buddha-mind, awake in the Buddha-mind, do everything in the Buddha-mind, then, you’ll be functioning as a living Buddha in all that you do in your daily life.  There’s nothing further.

Now, in zazen, it’s a matter of the Buddha-mind sitting at rest.  It’s the Buddha-mind doing continuous zazen.  Zazen isn’t limited to the time you sit.  That’s why, around here, if people have something to do while they’re sitting, they’re free to get up and do it.  It’s up to them, whatever they’ve a mind to do.  Some of them will do kinhin for one stick of incense.  But they can’t just continue walking, so they then sit down and for another stick of incense they do zazen.  They can’t be sleeping all the time, so they get up.  They can’t talk constantly, so they stop talking and do some zazen.  They aren’t bound by any rules.

In recent times, wherever you go you find that Zen teachers use “old tools” when they deal with pupils.  They seem to think that they can’t do the job without them.  They’re unable to teach directly, by thrusting themselves forward and confronting students without their tools.  Those eyeless bonzes with their “Zen tools” –if they don’t have their implements to help them, they aren’t up to handling people.

What’s worse, they tell practitioners that unless they can raise a “great ball of doubt” and then break through it, there can’t be any progress in Zen.  Instead of teaching them to live by the unborn Buddha-mind, they start by forcing them to raise this ball of doubt any way they can.  People who don’t have a doubt are now saddled with one.  They’ve turned their Buddha-minds into “balls of doubt.”  It’s absolutely wrong.

My religion has nothing to do with either “self-power” or “other-power.”  It’s beyond them both.  My proof is this:  While you face me and listen to me say this, if somewhere a sparrow chirps, or a crow caws, or a man or woman says something, or the wind rustles the leaves, though you sit there without any intent to listen, you will hear and distinguish each sound.  Because it isn’t your self that’s doing the listening, it isn’t self-power.  

On the other hand, it wouldn’t do you any good if you had someone else hear and distinguish the sounds for you.  So it isn’t other-power.  That’s the reason why I can say that my teaching has nothing to do with self-power or other-power and is beyond them both.  When you’re listening like this in the Unborn, each and every sound is heard as it occurs.  And all other things as well, in just the same way, are perfectly well taken care of in the Unborn.  Anyone who lives his life in the Unborn, whoever he may be, will find this to be true.  No one who lives in the Unborn is concerned with self or other.  He’s beyond them both.

 

Bankei (1622-1693)

Articole, documentare care merita vazute

 

Un documentar care merita vazut

APA
Un documentar stiintific, de 1 ora si 20 min., sustinut de profesori
universitari, premiati Nobel, cler, din USA, Marea Britanie, Rusia,
Japonia-prof. Emoto, China, etc., despre taina, memoria apei, dincolo
de compozitia chimica, latura spiritula a apei,
Un documentar pe cat de frumos si interesant pe atat de vazut si retinut,

http://www.damaideparte.ro/?p=589

 

 

Revolutie in genetica

 

Stiinta si spiritualitate: ADN-ul este influentat de cuvinte

Cele mai recente cercetari rusesti explica fenomene ca intuitie,
clarviziune, vindecari miraculoase spontane, autovindecari, influenta
mentalului asupra climei, etc.

Grazyna Fosar si Franz Bludorf arata ca ADN-ul poate fi influentat si
re-programat prin cuvinte si anumite frecvente. Aceste descoperiri
deschid calea unui nou tip de medicina in care ADN-ul poate fi
re-programat folosind cuvintele si anumite frecvente, deci fara a-l
sectiona si inlocui anumite gene. Chirurgia genetica are un concurent
redutabil!

Doar 10 % din ADN-ul uman este folosit pentru a fabrica proteine. Doar
aceasta mica parte face obiectul cercetarilor occidentale deja
cunoscute si popularizate. Restul de 90 % este considerat 'material de
balast', adica fara importanta. Cu toate acestea, cercetatorii rusi
convinsi ca natura nu este deloc risipitoare, s-au alaturat unor
lingvisti si geneticieni hotarati sa descopere adevaratul rol al celei
mai mari parti din adenomul uman. Rezultatele si concluziile acestor
cercetari sunt revolutionare!

Cuvintele care vindeca

Conform acestora, ADN-ul uman nu este doar responsabil pentru
construirea corpului nostru, dar serveste si ca depozit de informatii
si cale de comunicare. Adica un fel de Internet. Lingvistii rusi au
descoperit ca intregul cod genetic, indeosebi partea de 90 % declarata
inutila de occidentali, respecta aceleasi reguli folosite in toate
limbile umane. Astfel, ei au comparat regulile sintactice (modul in
care cuvintele formeaza fraze si propozitii), semantice (studiul
intelesurilor intr-un anumit limbaj) si cele gramaticale de baza.

Astfel, au descoperit ca moleculele alcaline din ADN respecta regulile
gramaticale obisnuite folosite in toate limbajele umane. Cu alte
cuvinte, limbajele umane nu au aparut 'la intamplare', ci sunt
rezultatul ADN-ului.

Biofizicianul si biologul rus Piotr Gariaev si colegii sai au explorat
si comportamentul vibrational al ADN-ului, adica efectul anumitor
frecvente asupra acestuia. Concluzia este stupefianta: cromozomii vii
functioneaza exact ca si computere holografice/ solitonice folosind
radiatie laser generata endogen chiar in interiorul ADN-ului!

Cu alte cuvinte, ei au reusit sa moduleze anumite modele vibratorii pe
o raza laser cu care au influentat ADN-ul si informatia genetica. Si
din moment ce structura ADN-ului este aceeasi cu cea a limbajului
uman, se pot folosi cuvinte si propozitii in mod direct pentru a
influenta ADN-ul, nefiind nevoie de nici-o decodificare.

Acest lucru s-a demonstrat experimental! ADN-ul viu (din tesuturi, nu
'in vitro') reactioneaza prompt la raze laser modulate prin cuvinte si
propozitii, dar chiar si la unde radio, daca se folosesc frecventele
corespunzatoare. In acest fel se explica stiintific de ce afirmatiile,
antrenamentul autogen, hipnoza si gandirea pozitiva pot avea efecte
atat de puternice asupra omului.

Este deci normal si natural ca ADN-ul sa reactioneze la limbaj. In
timp ce cercetatorii occidentali extrag 'chirurgical' anumite gene din
lantul ADN si le introduc in alta parte pentru a face experimentari,
rusii au lucrat entuziasti la dispozitive care le permit sa
influenteze metabolismul celular prin frecvente radio si luminoase
corespunzatoare si astfel sa repare anumite defecte genetice.

Grupul de cercetatori al lui Gariaev a reusit sa demonstreze ca,
folosind aceasta metoda, pot fi reparati cromozomii afectati de razele
X. Mai mult, ei au 'capturat' modele informationale dintr-un ADN si
le-au transmis altuia, in acest fel re-programand celulele pentru un
alt genom. Astfel, au transformat embrioni de broasca in embrioni de
salamandra, doar prin transmiterea modelului informational
corespunzator!

In acest fel, intreaga informatie a fost transmisa fara nici-un efect
secundar de tipul celor intalnite in practicile occidentale. Aceasta
reprezinta una dintre cele mai mari revolutii in stiinta medicala,
care va duce cu siguranta la transformari uluitoare! Rezultatele
spectaculoase au fost obtinute doar prin folosirea vibratiilor si a
limbajului in locul tehnicilor oarecum 'barbare' de chirurgie
moleculara. Aceste experimente arata imensul potential al geneticii
vibrationale care are evident o mai mare influenta in formarea
organismelor fata de procesele biochimice ale secventelor alcaline din
ADN (partea de doar 10 % din total).

Invatatorii spirituali si esoterici cunosteau de mii de ani faptul ca
acest corp uman este programabil prin limbaj, cuvinte si prin gand.
Acum s-a demonstrat si explicat stiintific acest lucru. Desigur,
frecventa folosita trebuie sa fie cea corespunzatoare. Si de aceea nu
oricine are succes totdeauna sau nu obtine rezultate de aceeasi
anvergura. Omul trebuie sa 'lucreze' asupra proceselor interioare si
sa obtina o anumita maturitate spirituala pentru a putea stabili o
comunicare directa si constienta cu ADN-ul. Cercetatorii rusi lucreaza
la un dispozitiv care va asigura succesul cu conditia folosirii
frecventei corecte.

Fiecare face propria revolutie interioara

Insa un om cu o constiinta spirituala inalta nu are nevoie de nici-un
fel de dispozitiv! El nu depinde de vreun aparat pentru a-si
reprograma ADN-ul. Fiecare dintre noi putem sa realizam acestea, iar
stiinta confirma! Cercetatorii rusi au descoperit ca ADN-ul uman
creeaza tipare morfologice in vid, si produce asa-numitele 'gauri de
vierme' magnetice. Acestea sunt echivalentele microscopice ale
celebrelor 'poduri' Einstein-Rosen care se gasesc in apropierea
gaurilor negre cosmice si care fac legatura intre doua puncte foarte
indepartate, un fel de scurtatura.

Acestea sunt ca niste tunele avand capetele in diverse zone din cosmos
prin care informatia poate fi transmisa in afara legilor spatiului si
timpului. ADN-ul atrage astfel de informatii din macrocosmos si le
transmite constiintei noastre. Este ca un rezonator multiplu, ca un
aparat de radio capabil sa receptioneze mai multe posturi diferite, in
functie de frecventa pe care acestea emit.

Acest proces de hipercomunicare este extrem de eficient intr-o stare
de relaxare profunda. Stresul, grijile sau un mental hiperactiv
obstructioneaza acest proces si informatiile primite sunt
distorsionate si inutile. Natura foloseste acest fel de
hipercomunicatie de milioane de ani. Omul modern cunoaste doar o mica
parte sub numele de intuitie.

Un exemplu din natura: in cadrul unui musuroi de furnici, daca regina
este separata spatial de colonie, furnicile continua sa construiasca
musuroiul conform planului initial. Daca insa regina este omorata,
intreaga activitate din colonie se opreste. Nici-o furnica nu stie ce
sa mai faca. Se pare ca regina transmite furnicilor ce si cum sa faca,
prin intermediul constiintei de grup, iar furnicile o asculta orbeste,
ca si cum nu ar avea constiinta proprie.

Omul experimenteaza acest fel de hipercomunicare atunci cand are o
intuitie sau o inspiratie. Timp de mai multe zeci de luni, un barbat
de 42 de ani visa noaptea ca este conectat la un sistem de informatii
de tip CD-ROM. In acest mod, cunostinte verificabile, din domenii
foarte diverse, i-au fost transmise, iar el le verifica dimineata. O
adevarata cascada de informatii - ca o enciclopedie! Marea majoritate
a lor erau din afara sferei sale personale de cunoastere si atingeau
detalii tehnice despre care el nu stia nimic.

Efectul de ADN fantoma

Acest fel de hipercomunicare genereaza efecte spectaculoase, atat in
ADN, cat si in fiinta umana. Cercetatorii rusi au iradiat o mostra de
ADN cu lumina laser, iar pe ecranul aparatului a aparut modelul de
unda care era de asteptat. Atunci cand ei au scos mostra de ADN, forma
de unda nu a disparut, ci a continuat sa existe! Mai multe experimente
de acest fel au aratat ca forma de unda este totusi generata de mostra
indepartata, al carei camp energetic ramane. Acest efect a fost numit
efectul 'ADN fantoma'.

'Gauri de vierme' microscopice

Se afirma ca energia din afara spatiului si timpului obisnuit continua
sa 'curga' prin 'gaurile de vierme' activate, chiar si dupa ce ADN-ul
este indepartat din experiment. Efectul secundar observat este acela
ca si in jurul fiintelor umane capabile de hipercomunicare s-au
detectat astfel de campuri electromagnetice inexplicabile.

Dispozitive electronice ca CD playere sau similare pot sa inceteze sa
functioneze timp de cateva ore. Pe masura ce campul electromagnetic
incepe sa dispara, aceste dispozitive revin la o functionare normala.
Multi vinedecatori si terapeuti cunosc aceste efecte de mult timp. Cu
cat atmosfera este mai incarcata iar energia este mai mare, cu atat
sansele ca aparatul de inregistrat sa se opreasca devin mai mari. Iar
butonarea aparatului nu-l va repune in functiune decat dupa cateva
ore, timp in care energia a disparut.

In cartea lor 'Vernetzte Intelligenz' (Inteligenta Conectata), Grazyna
Gosar si Franz Bludorf explica aceste fenomene foarte clar si precis.
Ei citeaza surse care afirma ca in trecut, umanitatea era conectata
foarte strans, la fel ca si celelalte forme de viata, la constiinta de
grup si actiona ca un grup. Insa, pentru a experimenta si modul
individual de constiinta, oamenii au trebuit sa uite de
hipercomunicare, aproape in totalitate.

Constiinta de grup superioara

In acest moment, la nivel de umanitate, constiinta individuala este
relativ stabila, si se poate creea o noua forma de constiinta de grup,
cu adevarat superioara, in care putem sa avem acces la intreaga
informatie prin intermediul rezonatorului biologic prezent in fiecare
celula din corpul nostru - ADN-ul - fara sa fim fortati sau manipulati
de la distanta in ceea ce priveste informatia in sine. Ca si in
internet, ADN-ul nostru poate sa transmita propriile informatii in
aceasta vasta retea care este VIATA, poate sa primeasca informatii din
aceasta retea si poate chiar sa stabileasca contacte directe cu alti
participanti din retea.

Vindecarile miraculoase de la distanta, telepatia, clarviziunea, pot
fi astfel explicate cu usurinta si in mod natural. De exemplu, unele
animale de casa cunosc dinainte cand se vor intoarce acasa stapanii
lor. Acest lucru poate fi interpretat prin prisma hipercomunicarii si
a constiintei de grup. Orice constiinta colectiva nu poate fi folosita
la nesfarsit fara o constiinta individuala. Altfel, ne-am intoarce la
o stare primitiva in care instinctul de turma ar putea fi extrem de
usor de manipulat.

Hipercomunicarea in acest moment inseamna ceva cu totul diferit:
cercetatorii spun ca daca oamenii (care dispun de o constiinta
individuala) isi vor regasi accesul la constiinta de grup, vor avea
atunci puteri de creatie supraumane cu care vor putea sa modeleze
intreaga viata de pe planeta. Cert este ca umanitatea se indreapta
evident spre o astfel de constiinta de grup superioara. Se estimeaza
ca 50 % din copiii care se nasc acum vor avea mari probleme la scoala.
Ei sunt cunoscuti sub numele de 'copii indigo' datorita aurei lor de
aceasta culoare care indica o inalta constiinta si o puritate
exemplara.

In acelasi timp, se nasc din ce in ce mai multi copii cu puteri de
clarviziune (conform cartii 'Copii indigo din China' de Paul Dong).
Acesti copii ne invata pe noi, adultii, ce inseamna constiinta de grup
superioara, prin exemplul personal. De exemplu, clima nu poate fi
influentata de un singur om, de regula. Insa poate fi influentata de o
constiinta de grup - nimic nou pentru unele triburi care aduc ploaia
prin dansurile lor. Vremea este puternic influentata de frecventele
proprii de rezonanta ale Pamantului, asa-numitele frecvente Schumann.
Dar acestea sun exact aceleasi frecvente care sunt produse in creierul
nostru, iar atunci cand mai multi oameni actioneaza in sincronicitate,
la unison, se formeaza un efect similar luminii laser - acela de
manifestare 'in aceeasi faza'. Astfel se explica in termeni
stiintifici cum se poate influenta vremea!

Cercetatorii constiintei de grup au formulat teoria 'Civilizatiei de
tip I'. O umanitate care a trecut la stadiul constiintei de grup
superioare nu ar avea nici probleme de mediu, si nici lipsa de
energie. Pentru ca ar avea un control natural si firesc asupra tuturor
energiilor si proceselor de pe intreaga planeta. Aceasta include si un
control asupra eventualelor catastrofe! Iar o Civilizatie de tipul II
ar putea avea control asupra energiilor din intreaga lor galaxie.

Constiinta de grup superioara creeaza ordine

Si acum, o adevarata 'bomba': atunci cand un numar foarte mare de
oameni se concentreaza asupra unui acelasi scop (de exemplu un meci de
fotbal, sarbatoarea Craciunului sau alte evenimente similare ca
anvergura), s-a demonstrat experimental ca generatoarele de numere
aleatoare incep sa ofere numere ordonate, in loc de numere aleatoare.
Cu alte cuvinte, o constiinta de grup superioara (ordonata) creeaza
ordine in intreg mediul!

Experimente din mediul universitar au demonstrat ca lumea fizica si
lumea mentala sunt conectate si interdependente! Pentru mai multe
detalii asupra rezultatelor proiectului, vizitati
http://noosphere.
princeton. edu/fristwall2. html

ADN-ul este acum privit si ca un superconductor organic ce
functioneaza la temperatura normala a corpului, spre deosebire de
superconductoarele artificiale care necesita temperaturi foarte joase,
intre -200 si -400 grade Celsius. Toate superconductoarele sunt
capabile sa stocheze lumina, si deci, informatie. Si in acest mod se
poate explica cum de ADN-ul poate stoca si transmite informatie atat
de bine.

In ceea ce priveste asa-numitele 'gauri de vierme' (wormhole), acestea
sunt, in mod normal, foarte instabile si dispar in numai o fractiune
de secunda. In anumite conditii, astfel de 'gauri de vierme' se pot
organiza de la sine formand zone de vid in care, de exemplu,
gravitatea se poate transforma in electricitate. Astfel de zone de vid
sunt ca niste mingii radiante de gaz ionizat care dispun de o energie
imensa.

Puterea constiintei

Esista anumite zone din Rusia unde astfel de mingii radiante apar
foarte des. Rusii au inceput programe masive de cercetare care au
condus la cateva concluzii uimitoare. Foarte multi oameni cunosc
aceste zone de vid sub forma unor mingii stralucitoare care apar pe
cer. Privesc atent la ele si se intreaba ce ar putea fi. Odata am
gandit : 'Salut! Daca sunteti OZN-uti, zburati in triunghi'. Si,
dintr-o data, sferele au format un triunghi. Cu alta ocazie, le-am
spus ca sa accelereze de la zero la viteza infinita, si asa au facut.

Evident, am crezut ca sunt OZN-uri. Prietenoase, din moment ce au
facut ce le-am rugat eu, ca sa-mi faca pe plac. Acum, rusii au gasit
in acele zone unde apar sferele luminoase, ca aceste mingii pot fi
ghidate prin gand. Pentru ca s-au detectat frecvente foarte joase in
jurul acestor sfere, frecvente similare cu cele produse de creierul
nostru. Din cauza acestei similitudini, sferele reactioneaza la
gandurile noastre!

Trebuie sa va avertizez ca nu este o idee prea buna sa sari pe una
dintre aceste mingii care este asezata pe sol. Pentru ca energia pe
care o detine este asa de mare incat ar putea sa ne provoace mutatii
genetice... Sau ar putea sa nu. Pentru ca, spre exemplu, se stie ca
multi invatatori spirituali produc astfel de sfere vizibile de energie
atunci cand se afla in stari adanci de meditatie, declansand astfel
stari placute si inaltatoare spiritual.

Este deja celebru cazului unui invatator spiritual care medita pe
scaunul lui, iar cand cineva a vrut sa-l fotografieze, in poza nu se
vedea decat un nor alb-stralucitor, ca o ceata. Pur si simplu, acest
fel de fenomene trebuie sa fie in legatura cu gravitatia si
anti-gravitatia, cu acele 'gauri de vierme' care sunt stabilizate prin
gand, si cu hipercomunicatia, adica o legatura cu energii din afara
structurii noastre spatio-temporale obisnuite. Generatiile anterioare,
care au avut astfel de experiente de contact prin hipercomunicare si
sfere luminoase, le numeau experiente cu ingeri. Desi multe din aceste
interactiuni se crede ca au fost doar transferuri de energie
spirituala dinspre acele sfere inspre om, asta nu inseamna ca nu
exista ingeri!

Stiinta oficiala cunoaste deja zone de pe aceasta planeta cu anomalie
gravitationala (care contribuie la formarea unor astfel de sfere
luminoase de vid). Pana acum devierea gravitationala era de sub 1 %
din valoarea totala a campului. Recent, s-au descoperit alte zone care
au o anomalie gravitationala de 3 - 4 %. Unul din aceste locuri este
Rocca di Papa, la sud de Roma (pentru localizarea exacta, consultati
cartea 'Vernetzte Intelligenz' ). Acolo, diverse obiecte de felurite
forme, de la sfere pana la autobuze (da, nu e greseala tipografica) ,
se inalta spre cer.

 

Imagination was given to us to compensate for what we are not; a sense
of humor was given to us to console us for what we are.

                                                                   -Mark McGinnis

 

 

IMNUL VIETII  de  MAICA TEREZA

 

VIATA E O SANSA, NU O LASA SA SE PIARDA.

 VIATA E FRUMUSETE, ADMIR-O.

 VIATA E BUCURIE, GUST-O DIN PLIN.

 VIATA E UN VIS, TRANSFORMA-L IN REALITATE.

 VIATA E O SFIDARE, INFRUNT-O.

 VIATA E O DATORIE, IMPLINESTE-O.

 VIATA E UN JOC-JOACA-L.

 VIATA E PRETIOASA, AI GRIJA DE EA.

 VIATA E BOGATIE, PAZESTE-O.

 VIATA E DRAGOSTE, BUCURA-TE DE EA.

 VIATA E UN MISTER, INCEARCA SA-L PATRUNZI.

 VIATA E O PROMISIUNE, N-O LASA NEIMPLINITA.

 VIATA E TRISTETE, TRECI PESTE EA.

 VIATA E UN IMN, CANTA-L.

 VIATA E O LUPTA, ACCEPT-O.

 VIATA E O TRAGEDIE, FII TARE.

 VIATA E O AVENTURA, INDRAZNESTE SA TI-O ASUMI.

 VIATA E FERICIRE, FI ASTFEL INCAT S-O MERITI.

 VIATA E VIATA, OCROTESTE-O.

                             MAICA TEREZA DE CALCUTTA

 

 

Our words misunderstand us.

          --Adrienne Rich

 


Nothing is a waste of time if you use the experience wisely.

                                 -Auguste Rodin

 

 

Adaptare nu hiperadapatre
MODELING BEHAVIOR

The ability to adapt is everything!
                              -- Denis Waitley


You can't think your way into acting positively, but you can act your way into thinking positively.
                              -- Nido Qubein


Imitate until you emulate; match and surpass those who launched you. It's the highest form of thankfulness.
                               -- Mark Victor Hansen

Children have more need of models than of critics.
                                -- Carolyn Coats

 

 

I've never known a man worth his salt who, in the long run, deep down in his heart, didn't appreciate the grind, the discipline.
                                                                    -- Vince Lombard
 
 
Aptitudine, atitudine, altitudine
It is your attitude, not your aptitude, that determines your altitude.

                                                  -- Zig Ziglar
MASTERY

It is better to say, "This one thing I do" than to say, "These forty
things I dabble in.

                                               -- Washington Gladden

 

A man who works with his hands is a laborer; a man who works with his
hands and his brain is a craftsman; but a man who works with his hands
and his brain and his heart is an artist
.

                                                   -- Louis Nizer

 

A professional is a person who can do his best at a time when he
doesn't particularly feel like it.

                                                    -- Alistair Cooke

 

I have made a ceaseless effort not to ridicule, not to bewail, not to
scorn human actions, but to understand.

                                                    -- Baruch Spinoza


Man need only divert his attention from searching for the solution to
external questions and pose the one, true inner question of how he
should lead his life, and all the external questions will be resolved
in the best possible way.

                                        --Leo Tolstoy


 

 
DISCUTABIL
 
Morality is the birthright of high families,
While immoral conduct's legacy is lowly birth.

                                 -Tirukkural 14:133
Renuntarea
 
Even if you have nothing,
It is hard to find that contentment
Which comes from renunciation.

I accept nothing.
I reject nothing.

And I am happy.


                  -Ashtavakra Gita 13:1

Nu hedonism ci parte din self

Those who dwell on and long for sense-pleasure
Are born in a world of separateness.
But let them realize they are the Self
And all separateness will fall away.

                                   -Mundaka Upanishad

Discernamantul cere o baza rece

He wept when they appointed him judge. The deputy asked, "Why do [you]
cry? This is the time to rejoice."

"How can I who does not know decide between two who know?"

"Accept no bribe," the deputy said. "Then you will know. Do not give
in to desire; it will make you blind. Since I turned from vain
desires, my heart has become like a mirror bright. It recognizes truth
from untruth."


                                     -Rumi, "Mathnawi," 2:2744-46, 2753-55

Aceeasi aparenta

There is a way of living in the world that is not here, although it
seems to be. You do not change appearance, though you smile more
frequently. Your forehead is serene; your eyes are quiet…You walk this
path as others walk, nor do you seem to be distinct from them,
although you are indeed. Thus can you serve them while you serve
yourself…
                                   -from A Course in Miracles

 

Omul moral

Those who are concerned only with this fleeting life, will soon suffer
in the manner we choose. We determine people's fate as we please. We
have prepared hell for those in love with this fleeting life; they
will burn within its flames, despised and helpless.' But the true
believers who are concerned with the life to come, and strive for it
with all their souls, will have their efforts rewarded by God.

Lauda omului

Of the four kinds of being,
From Brahma to a blade of grass,
Only the wise man is strong enough
To give up desire and aversion.

How rare he is!

Knowing he is the Self,
He acts accordingly
And is never fearful.

For he knows he is the Self,
One without two,
The Lord of all creation.

                -Astavakra Gita 4:5-6

   Marcel Proust, Eseuri, Ed. Rao, Bucuresti, România, 2005, paginile 100 si 101,
                                                      Creatia poetica
  Viata poetului îsi are micile ei întâmplari, ca si cea a celorlalti oameni. El se duce la tara, calatoreste. Dar numele orasului unde si-a petrecut o vara, scris dimpreuna cu data în josul ultimei pagini a unei opere, ne arata ca viata pe care o împartaseste cu ceilalti oameni lui îi slujeste pentru cu totul altceva si uneori, daca acest nume de oras, notând la sfârsitul volumului locul si momentul când cartea a fost scrisa, este tocmai cel al orasului unde se petrece actiunea romanului, simtim tot romanul ca un fel de prelungire imensa ce se adapteaza realitatii si întelegem ca realitatea a fost pentru poet cu totul altceva decât pentru ceilalti, ceva ce cuprinde lucrul pretios pe care-l cauta si pe care nu-i usor sa-l scoti la lumina.
  Starea de spirit în care se afla astfel cu usurinta, ca într-un fel de vraja, în orice lucru, lucrul pretios pe care acesta îl ascundea în el, este rara.
De aici si rationamentele, stradaniile de a-si domina iar geniul, stimulându-l prin lectura, vin, iubire, calatorii, întoarcerea în locurile cunoscute. De aici si operele întrerupte, reluate, mereu începute, uneori neterminate dupa saizeci de ani, ca Faust de Goethe, uneori lasate neterminate fiindca geniul nu le-a mai însufletit, astfel încât în ultimul ceas, vazând limpede în clipa mortii precum Don Qujote, Mallarmé, care se înversunase timp de zece ani sa scrie o opera imensa, îi spune fiicei sale sa-i arda manuscrisele. De aici si insomniile, îndoielile, invocarea exemplului maestrilor, lucrarile proaste, refugiul în tot felul de lucruri ce nu cer geniu, scuzele aflate în afacerea Dreyfus, treburile de familie, o pasiune care tulbura fara sa inspire, critica literara, notarea unor lucrari exacte ce apar astfel inteligentei, dar care sunt lipsite de acea exaltare fermecata, semn unic al lucrurilor de seama prin care le putem deosebi de celelalte în clipa când ni se arata. De aici efortul continuu datorita caruia pâna la urma preocuparea noastra estetica patrunde pâna si în domeniul inconstient al gândirii, astfel încât cautam tot frumusetea peisajelor pe care le vedem în timp ce dormim, încercam sa înfrumusetam frazele pe care le rostim în vis, iar în clipa mortii, Goethe, în timp ce delireaza, vorbeste despre coloritul halucinatiilor sale.

Trimis de Roxana Sarbu



   Arthur Rimbaud, Oeuvres, Des Ardennes au désert, Ed. Pocket, 1998
                                                    Illuminations
pages 244 et 245:
                                                      Enfance
  Cette idole, yeux noirs et crin jaune, sans parents ni cour, plus noble que fable, mexicaine et flamande; son domaine, azur et verdure insolents, court sur des plages nommées, par des vagues sans vaisseaux de noms férocement grecs, slaves, celtiques.
  A la lisière de la foret - les fleurs de reve tintent, éclatent, éclairent, - la fille à lèvre d'orange, les genoux croisés dans le clair déluge qui sourd des prés, nudité qu'ombrent, traversent et habillent les arc-en-ciel, la flore, la mer.
  Dames qui tournoient sur les terrasses voisines de la mer; enfantes et géantes, superbes, noires dans la mousse vert-de-gris, bijoux debout sur le sol gras des bosquets et des jardinets dégelés  jeunes mères et grandes soeurs aux regards pleins de pèlerinages, sultanes, princesses de démarches et de costumes tyraniques, petites étrangères et personnes doucement malheureuse.
  Quel ennui, l'heure du cher corps et cher coeur.
   Arthur Rimbaud, Opere, Ed. Polirom, România, 2003
                                                      Iluminatiile
  pagina 189:
                                                        Copilarie
  Idolul acesta, cu ochi negri si coama galbena, fara parinti, fara anturaj, mai nobil decât legendele mexicane si flamande; domeniul sau, azur si verdeata neobrazate, alearga pe tarmuri cu nume cumplit de grecesti, slave, celtice, date de valurile fara corabii.
  Sub poala padurii - florile de vis tiuie, explodeaza, strafulgera -, fata cu buze portocalii, cu genunchii încrucisati sub potopul limpede ce tâsneste din pajisti, goliciune pe care o umbresc, o strabat si o învesmânta curcubeiele, flora, marea.
  Doamne ce se învârt pe terasele vecine cu marea; copile si fapturi uriase, superbe negrese pe muschiul de un verde coclit, giuvaieruri stând drepte, pe pamântul gras cu boscheti si gradinite în dezghet - tinere mame si surori mai mari, cu privirile pline de pelerinaje, sultane, printese cu umbletul si portul tiraniei, micute straine si persoane umbrite usor de nefericire.
  Ce plictiseala, ora trupului drag si a inimii dragi!

 -- Material trimis de Roxana Sarbu