menirea unui caine


MENIREA UNUI CÂINE (de la un băieţel în vârstă de 6 ani)

 

În calitatea mea de medic veterinar, am fost chemat să examinez un câine ciobănesc irlandez în vârstă de 10 ani, pe nume Belker.

Stăpânii acestuia, Ron, soţia sa Lisa şi băieţelul lor Shane erau foarte ataşaţi de Belker şi sperau într-un miracol.

L-am examinat pe Belker şi am descoperit că urma să moară de cancer. Le-am spus stăpânilor săi că nu se mai putea face nimic şi m-am oferit să aplic procedura de eutanasiere a bătrânului câine, la ei acasă.

În timp ce puneam lucrurile în ordine, Ron şi Lisa mi-au spus că ei credeau că ar fi bine pentru fiul lor Shane, în vârstă de 6 ani, să asiste la eutanasiere, pentru că simţeau că băieţelul va avea ceva de învăţat din acea experienţă.

În ziua următoare, am simţit nelipsitul nod în gât atunci când membrii familiei lui Belker l-au înconjurat.

Shane părea atât de calm în timp ce îşi alinta câinele pentru ultima dată, încât m-am întrebat dacă înţelegea cu adevărat ce urma să se întâmple.

În câteva minute, Belker s-a stins în linişte.

Băieţelul părea să accepte trecerea lui Belker într-o altă lume fără nicio dificultate sau confuzie. După moartea câinelui, am mai rămas un timp împreună, comentând cu glas tare cât de trist este faptul că vieţile animalelor sunt mai scurte decât cele ale oamenilor.

Shane, care ascultase tăcut, a început să vorbească: „Eu ştiu de ce".

Curioşi fiind, ne-am întors către el; cuvintele copilului m-au ameţit. Nu auzisem nicicând o explicaţie mai alinătoare.

El aspus că „oamenii se nasc astfel pentru a învăţa cum să trăiască o viaţă bună – să îi iubească pe toţi, în orice moment, şi să-şi manifeste bunătatea, nu-i aşa "?

Copilul de şase ani a continuat: „ei bine, câinii ştiu deja cum să facă asta, aşa că nu au nevoie să rămână atât de multă vreme".

 

Trăieşte cu simplitate.

 

Iubeşte cu generozitate

 

Ai grijă de ceilalţi din adâncul fiinţei tale.

 

Vorbeşte din inimă.

 

Şi nu uita, dacă ai avea drept profesor un căţel, ai învăţa:

 

-         să-i întâmpini întotdeauna pe cei dragi cu bucurie;

-         să nu pierzi niciun prilej de a ieşi la plimbare cu plăcere;

-         să-ţi permiţi ca experienţa aerului proaspăt şi a vântului mângâindu-ţi faţa să devină o stare de autentic extaz;

-         să aţipeşti din când în când;

-         să te întinzi înainte de a te ridica;

-         să alergi, să zburzi şi să te joci în fiecare zi;

-         să captezi atenţia celorlalţi şi să le permiţi oamenilor să te atingă;

-         să eviţi să muşti atunci când un mârâit e de ajuns;

-         să te opreşti şi să stai pe iarbă cu faţa în sus;

-         să bei multă apă în zilele fierbinţi şi să te aşezi sub un copac umbros;

-         să dansezi, mişcându-ţi tot corpul, atunci când eşti fericit;

-         să te delectezi cu simpla bucurie a unei plimbări lungi;

-         să fii loial;

-         să nu pretinzi niciodată că eşti ceea ce nu eşti;

-         că, dacă ceea ce îţi doreşti nu se află la îndemână, trebuie să sapi până când vei găsi;

-         că, dacă cineva are o zi proastă, e bine stai în tăcere şi să te cuibăreşti în apropierea sa.

 

BUCURĂ-TE DE FIECARE MOMENT AL FIECĂREI ZILE!

No comments:

HOME (*Revenire-Pagina la Zi)

MENU

EDITORIAL