A N U N T
Pentru a putea comunica cu noi folositi cu atentie aceste 3 adrese:
1.Adresa revistei de psihiatrie,lunara,"Psychiatry" la siteul: aplr-doctorat.blogspot.com (accesibila pentru oricine).
2.Adresa pentru legatura cu redactia revistei, obligatorie pentru a primi invitatia de inscriere in grupul nostru(FORUM): aplr.doctorat@gmail.com ( atentie la punctul dupa aplr ,nu liniuta)
3.Pentru membrii grupului care au acces la forum si pot si publica pe forum, adresa este: aplr-doctorat1@googlegroups.com
In caz de dificultati dati telefon la 0723156527
Fiti buni si difuzati aceasta stire la toti cei ce vor sa participe la grupul nostru.
Editorial August 2012
P S I H O T E R A P I A - citeva observatii
prof.dr. Aurel Romila
Psihoterapia cuprinde sute de metode de a imbunatati viata pacientului psihic, mai ales care doreste asta.
Multitudinea ofertelor si inmultirea teraputilor se poate amesteca cu falsificari si greseli. De aceea, mentinerea unui dialog asupra acestui subiect ramine deschisa.
Se stie ca nu este o sttiinta riguroasa, ca nu poate avea stsatistici convingatoare, ca poate adesesa, mai ales in caz de esec, de a fi socotita o escrocherie, asa ca, cei cu bune intentii, vor sa-si lamureasca o teorie, sa aibe macar o justificare morala.
Am spus-o déjà ca apropierea filozofiei poate ajuta. Aici trebuie sa retinem relatia dintre terapeut ca subiect si pacient ca obiect. Ambii factori au aceeasi structura psihologica: sunt unitatea unui ego cu sinele sau. Lasam pe altadata analiza terapeutului si ne oprim la pacient.
Terapeutul pune un diagnostic dar pentru alegerea metodei psihoterapice trebuie sa cunoasca structura psihologica, adica relatia egoului su sinelepacientului. Din asta rezulta si obiectivele psihoterapiei: modificarea egoului sau a sinelui sau a relatiei dintre ele.
Scopul este o mai buna adaptare la mediul socio-familial cu rezultate social valabile: promovare de examene, diploma, eficienta in joburi, armonizarea contrariilor. Diminuarea suferintelor postconflictuale.
Asa ca adagio antic "cunoaste-te pe tine insuti" se face cu ajutorul terapeutului , prin sugestiile pe care el le poate da pacientului sau. De aceea in acest an seminariile APLR sunt centrate pe studiul filozofiei ca ajutor pentru psihoterapie.
prof.dr. Aurel Romila
Psihoterapia cuprinde sute de metode de a imbunatati viata pacientului psihic, mai ales care doreste asta.
Multitudinea ofertelor si inmultirea teraputilor se poate amesteca cu falsificari si greseli. De aceea, mentinerea unui dialog asupra acestui subiect ramine deschisa.
Se stie ca nu este o sttiinta riguroasa, ca nu poate avea stsatistici convingatoare, ca poate adesesa, mai ales in caz de esec, de a fi socotita o escrocherie, asa ca, cei cu bune intentii, vor sa-si lamureasca o teorie, sa aibe macar o justificare morala.
Am spus-o déjà ca apropierea filozofiei poate ajuta. Aici trebuie sa retinem relatia dintre terapeut ca subiect si pacient ca obiect. Ambii factori au aceeasi structura psihologica: sunt unitatea unui ego cu sinele sau. Lasam pe altadata analiza terapeutului si ne oprim la pacient.
Terapeutul pune un diagnostic dar pentru alegerea metodei psihoterapice trebuie sa cunoasca structura psihologica, adica relatia egoului su sinelepacientului. Din asta rezulta si obiectivele psihoterapiei: modificarea egoului sau a sinelui sau a relatiei dintre ele.
Scopul este o mai buna adaptare la mediul socio-familial cu rezultate social valabile: promovare de examene, diploma, eficienta in joburi, armonizarea contrariilor. Diminuarea suferintelor postconflictuale.
Asa ca adagio antic "cunoaste-te pe tine insuti" se face cu ajutorul terapeutului , prin sugestiile pe care el le poate da pacientului sau. De aceea in acest an seminariile APLR sunt centrate pe studiul filozofiei ca ajutor pentru psihoterapie.
Etichete:
Editorial
Concert de vioara si Opere lirice complete
A. Urmariti o inregistrare video (o raritate) de la o repetitie la Concertul pentru Vioara de Brahms.
La vioara: Yehudi Menuhin
Orchesta: Filamornica din Berlin
Dirijor: Sergiu Celibidache
Inregistrare din anul 1946, cand Menuhin avea 30 de ani iar Celibidache 34.
http://www.youtube.com/watch?v=mxVtx3PtWPw&feature=related
B. Puteti urmari opere clasice la linkurile de mai jos:
1. Verdi - La Traviata (1988) - Complete opera
http://www.youtube.com/watch?v=49UZa0TO2zQ
2. Verdi. Traviata (Cotrubas, Domingo, MacNeil) Met 1981.avi
http://www.youtube.com/watch?v=zAJTSWVpkag&feature=related
3. Rigoletto - Rome 1991
http://www.youtube.com/watch?v=tn007yOc6cs&feature=related
4. Nabucco - Giuseppe Verdi – 2007
http://www.youtube.com/watch?v=Xz6GBsJltxE&feature=related
5. Verdi: Nabucco with Deutekom & Nimsgern & Muti (The whole opera)
http://www.youtube.com/watch?v=-olPTjrQ5iQ&feature=related
6. Il Barbiere Di Siviglia - G.Rossini - Scala – 1999
http://www.youtube.com/watch?v=enEVv02f6bo&feature=related
7. La Bohème - Giacomo Puccini – 2005
http://www.youtube.com/watch?v=c1C4tzSM7XU&feature=related
8. Puccini - Madama Butterfly (Maazel).
http://www.youtube.com/watch?v=Lu8f3gOkeQA&feature=related
9.Best Tosca Ever - Kabaivanska Domingo Milnes - Full Movie
http://www.youtube.com/watch?v=DnO7FBS1akI&feature=related
10.Verdi: Aida with Freni, Domingo, Wixell. Houston 1987
http://www.youtube.com/watch?v=3wNF3WlGKxc&feature=related
11. Roberto Alagna, Angela Gheorghiu, Rene Pape - Romeo & Juliette - Orange 2002
http://www.youtube.com/watch?v=ySnx0CVyQNY&feature=related
12. Carmen - Georges Bizet – 2009
http://www.youtube.com/watch?v=9c7HjQ16mGc&feature=related
13. Bizet - Carmen (von Karajan).
http://www.youtube.com/watch?v=PhiiJcdW6vY&feature=related
14. The Magic Flute (Die Zauberflöte) - English Subtitles http://www.youtube.com/watch?v=tlhbFk2GbcY&feature=related
15. Wolfgang Amadeus Mozart Le Nozze di Figaro KV 492
http://www.youtube.com/watch?v=VOkZIxIi900&feature=related
16. "The Marriage of Figaro"
http://www.youtube.com/watch?v=6YF3vmqJLQQ&feature=related
17. Mozart - Don Giovanni - Furtwangler, Siepi, Grummer, Edelmann ( Salzburg Festival 1954)
http://www.youtube.com/watch?v=Fj1i_fL5QCw&feature=related
18. Rossini - La Cenerentola (1981) - Complete opera
http://www.youtube.com/watch?v=HXZn1j_484U&feature=related
19. Rossini - La Cenerentola (Summers, Liceu)
http://www.youtube.com/watch?v=g88sEp7OXCw&feature=related
20. L' italiana in Algeri - Bologna 1994
http://www.youtube.com/watch?v=7465M1Xtbxs&feature=related
21. Don Pasquale - Gaetano Donizetti – 2010
http://www.youtube.com/watch?v=1D4pX3mSe68
22. Lucia di Lammermoor - Gaetano Donizetti – 1982
http://www.youtube.com/watch?v=NwMmQ_0YdsQ
23. Giuseppe Verdi Il TROVATORE
http://www.youtube.com/watch?v=Byt_GZzBFTc
La vioara: Yehudi Menuhin
Orchesta: Filamornica din Berlin
Dirijor: Sergiu Celibidache
Inregistrare din anul 1946, cand Menuhin avea 30 de ani iar Celibidache 34.
http://www.youtube.com/watch?v=mxVtx3PtWPw&feature=related
B. Puteti urmari opere clasice la linkurile de mai jos:
1. Verdi - La Traviata (1988) - Complete opera
http://www.youtube.com/watch?v=49UZa0TO2zQ
2. Verdi. Traviata (Cotrubas, Domingo, MacNeil) Met 1981.avi
http://www.youtube.com/watch?v=zAJTSWVpkag&feature=related
3. Rigoletto - Rome 1991
http://www.youtube.com/watch?v=tn007yOc6cs&feature=related
4. Nabucco - Giuseppe Verdi – 2007
http://www.youtube.com/watch?v=Xz6GBsJltxE&feature=related
5. Verdi: Nabucco with Deutekom & Nimsgern & Muti (The whole opera)
http://www.youtube.com/watch?v=-olPTjrQ5iQ&feature=related
6. Il Barbiere Di Siviglia - G.Rossini - Scala – 1999
http://www.youtube.com/watch?v=enEVv02f6bo&feature=related
7. La Bohème - Giacomo Puccini – 2005
http://www.youtube.com/watch?v=c1C4tzSM7XU&feature=related
8. Puccini - Madama Butterfly (Maazel).
http://www.youtube.com/watch?v=Lu8f3gOkeQA&feature=related
9.Best Tosca Ever - Kabaivanska Domingo Milnes - Full Movie
http://www.youtube.com/watch?v=DnO7FBS1akI&feature=related
10.Verdi: Aida with Freni, Domingo, Wixell. Houston 1987
http://www.youtube.com/watch?v=3wNF3WlGKxc&feature=related
11. Roberto Alagna, Angela Gheorghiu, Rene Pape - Romeo & Juliette - Orange 2002
http://www.youtube.com/watch?v=ySnx0CVyQNY&feature=related
12. Carmen - Georges Bizet – 2009
http://www.youtube.com/watch?v=9c7HjQ16mGc&feature=related
13. Bizet - Carmen (von Karajan).
http://www.youtube.com/watch?v=PhiiJcdW6vY&feature=related
14. The Magic Flute (Die Zauberflöte) - English Subtitles http://www.youtube.com/watch?v=tlhbFk2GbcY&feature=related
15. Wolfgang Amadeus Mozart Le Nozze di Figaro KV 492
http://www.youtube.com/watch?v=VOkZIxIi900&feature=related
16. "The Marriage of Figaro"
http://www.youtube.com/watch?v=6YF3vmqJLQQ&feature=related
17. Mozart - Don Giovanni - Furtwangler, Siepi, Grummer, Edelmann ( Salzburg Festival 1954)
http://www.youtube.com/watch?v=Fj1i_fL5QCw&feature=related
18. Rossini - La Cenerentola (1981) - Complete opera
http://www.youtube.com/watch?v=HXZn1j_484U&feature=related
19. Rossini - La Cenerentola (Summers, Liceu)
http://www.youtube.com/watch?v=g88sEp7OXCw&feature=related
20. L' italiana in Algeri - Bologna 1994
http://www.youtube.com/watch?v=7465M1Xtbxs&feature=related
21. Don Pasquale - Gaetano Donizetti – 2010
http://www.youtube.com/watch?v=1D4pX3mSe68
22. Lucia di Lammermoor - Gaetano Donizetti – 1982
http://www.youtube.com/watch?v=NwMmQ_0YdsQ
23. Giuseppe Verdi Il TROVATORE
http://www.youtube.com/watch?v=Byt_GZzBFTc
Etichete:
Entertaniment,
Melotherapy
Filosofi romani de azi
1.Filosofi romani:
Foştii mei colegi , logicieni aleşi de Prof.Popa pentru catedra noastră s-au realizat după Revoluţie peste tot.
Adrian Paul Iliescu - vă recomand cartea sa "Limbajul filosofiei şi filosofia limbajului" .
Mircea Dumitru - profesor şi rector la Universitatea Bucureşti.
Prof.Mihai Gheorghiu - rector la Universitatea Titu Maiorescu
Toţi sunt logicieni ca şi Acad.Alexandru Surdu. Prof. Ilie Pârvu a condus teza mea de doctorat. Un singur nume remarc de la Institutul de Filosofie al Academiei : Cercet. princip. Mona Mamulea. 2. Vă recomand pentru lectură "Mirarea Filosofică" sau "O istorie a filosofiei europene" şi FILOSOFIE - curs de bază . Prima carte tradusă din franceză, a doua carte tradusă din germană. 3. Recomand doctoranzilor: - "Dicţionarul operelor filosofice româneşti" de Ion Ianoşi , 1997. - Angela Botez : "Un secol de filosofie românească ", 2005. - Tot pentru doctoranzi recomand autori clasici împreună cu comentatori aparte: Pentru Platon recomand Alexandru Posescu, "Filosofia dialogurilor". Recomand Kant şi lectura monografiei de Ion Petrovici "Viaţa şi opera lui Kant". Pentru Hegel recomand interpretarea plurală a lui C. Noica : "Însemnări despre om ". Pentru Hussel recomand lucrările proprii traduse bine la noi: "Meditaţii carteziene " ca şi "Criza culturii europene". Recomand Heidegger "Originea operei de artă". Recomand Wittgenstein, "Caietul albastru", maro şi celelelalte. Conferentiar Doctor G.G. CONSTANDACHE |
Etichete:
philosophy,
Psihologie Sociologie
Sindromul de automatism mental kandinski-clerambault
Résumé
Le nom de G. de Clérambault sert actuellement à désigner deux
syndromes psychiatriques : en France et en Russie, l'automatisme
mental (AM) ; dans le monde anglo-saxon, l'érotomanie.
L'AM est devenu le « syndrome de Clérambault » au congrès des aliénistes de 1927
(Hesnard). La dénomination est reprise par Minkowski (1933). Le grand
AM recoupe les « symptômes de premier rang » de la schizophrénie de
Schneider (1939). Les éléments du petit AM sont proches des troubles
du cours de la pensée de Bleuler (De Morsier, 1929 ; Heuyer, 1950) et
préfigurent la distinction entre symptômes positifs et négatifs de la
schizophrénie (Berrios). Les divergences avec l'école de Claude (Ey,
1934 et 1948) portent plus sur la pathogénie des hallucinations et
leur place par rapport au délire que sur l'organicité du syndrome.
L'érotomanie « pure » est discutée par Capgras (1923), puis par
l'école de Claude (Lacan, 1932 ; Ferdière, 1937). Elle est dénommée «
syndrome de Clérambault » bien plus tard aux États-Unis (Arieti, 1959
; Lehman, 1967). Une importante comorbidité avec d'autres pathologies
mentales y est toutefois relevée. À partir du DSM-III-R (1987), est
isolé un « type érotomaniaque » du trouble délirant. Après leur
brouille de 1931, Lacan opère un « retour à Clérambault », jusqu'à le
présenter en 1966 comme son « seul maître en psychiatrie ». De
nombreuses personnalités de la psychiatrie française (Guiraud, Heuyer,
Daumézon, Baruk, Sivadon) saluent alors son rôle de précurseur. À la
fin du xxe siècle, un ouvrage biographique et un film romancé lui sont
exclusivement consacrés.
Le nom de G. de Clérambault sert actuellement à désigner deux
syndromes psychiatriques : en France et en Russie, l'automatisme
mental (AM) ; dans le monde anglo-saxon, l'érotomanie.
L'AM est devenu le « syndrome de Clérambault » au congrès des aliénistes de 1927
(Hesnard). La dénomination est reprise par Minkowski (1933). Le grand
AM recoupe les « symptômes de premier rang » de la schizophrénie de
Schneider (1939). Les éléments du petit AM sont proches des troubles
du cours de la pensée de Bleuler (De Morsier, 1929 ; Heuyer, 1950) et
préfigurent la distinction entre symptômes positifs et négatifs de la
schizophrénie (Berrios). Les divergences avec l'école de Claude (Ey,
1934 et 1948) portent plus sur la pathogénie des hallucinations et
leur place par rapport au délire que sur l'organicité du syndrome.
L'érotomanie « pure » est discutée par Capgras (1923), puis par
l'école de Claude (Lacan, 1932 ; Ferdière, 1937). Elle est dénommée «
syndrome de Clérambault » bien plus tard aux États-Unis (Arieti, 1959
; Lehman, 1967). Une importante comorbidité avec d'autres pathologies
mentales y est toutefois relevée. À partir du DSM-III-R (1987), est
isolé un « type érotomaniaque » du trouble délirant. Après leur
brouille de 1931, Lacan opère un « retour à Clérambault », jusqu'à le
présenter en 1966 comme son « seul maître en psychiatrie ». De
nombreuses personnalités de la psychiatrie française (Guiraud, Heuyer,
Daumézon, Baruk, Sivadon) saluent alors son rôle de précurseur. À la
fin du xxe siècle, un ouvrage biographique et un film romancé lui sont
exclusivement consacrés.
Etichete:
3. Psihopatologie,
Psychotherapy
The British Journal of Psychiatry Future Table of Contents for 1 September 2012; Vol. 201, No. 3
- BJP -- Future Table of Contents Alert
- A new future TOC for The British Journal of Psychiatry is available online for the issue:
- September 2012; Vol. 201, No. 3
- This Future Table of Contents is available online at: http://bjp.rcpsych.org/future/201.3.shtml
These articles have been accepted for this issue. Change is possible before publication.
Editorials
The price of a drink: the potential of alcohol minimum unit pricing as a public health measure in the UK - P. Rice and C. Drummond
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - R. J. Rona
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - A. Pitman and E. Caine
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - T. Burns
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - C. Bridle, K. Spanjers, S. Patel, N. M. Atherton and S. E. Lamb
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - J. J. Vasterling, K. Brailey, S. P. Proctor, R. Kane, T. Heeren and M. Franz
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - K. Mulligan, N. Jones, M. Davies, P. McAllister, N. T. Fear, S. Wessely and N. Greenberg
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - C. Power, C. Thomas, L. Li and C. Hertzman
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - J. Biederman, C. R. Petty, P. Hammerness, H. Batchelder and S. V. Faraone
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - M. Oorschot, T. Lataster, V. Thewissen, M. Larrdinois, J. can Os, P. A. E. G. Delespaul
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - T. R. E. Barnes, S. Banerjee, N. Collins, A. Treolar, S. M. McIntyre
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - A. J. Wearden, G. Dunn, C. Dowrick and R. K. Morriss
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - D. Gunnell, C. Metcalfe, D. While, K. Hawton, D. Ho and L. Appleby
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3) - S. Johnson, D. P. J. Osborn, R. Araya, E. Wearn, M. Paul, M. Stafford, N. Wellman, F. Nolan, H. Killaspy, B. Lloyd-Evans, E. Anderson and S. J. Wood
The British Journal of Psychiatry 2012 201 (3)
Review article
Effect of exercise on depression severity in older people: systematic review and meta-analysis of randomised controlled trials
Papers
Neuropsychological outcomes of mild traumatic brain injury, post-traumatic stress disorder and depression in Iraq-deployed US Army soldiers
© 2012 The Royal College of Psychiatrists.
Etichete:
British Journal
WPA Zone 9 Symposia & Workshops WPA 2013 Bucharest Congress 10-13 April 2013
Dear Jiri, Dear Colleagues of WPA Zone 9,
Greetings from DC...!
We most cordially invite you and our talented Zone 9 Psychiatric
Associations colleagues to submit your innovative ideas for symposia
and workshops at the historic WPA 2013 Bucharest Congress.
You can do so via www.wpa2013bucharest.org.
Deadline for abstracts is 10 September, 2012.
Look forward to welcoming your WPA Zone 9 delegation in beautiful
Bucharest in bloom in April 2013...!
Best,Eliot
--
Professor Eliot SOREL, MD, DLFAPA
CoChair Scientific Committee WPA 2013 Bucharest
GWU School of Medicine & School of Public Health
Founder Conflict Management Section WPA
2301 E Street, N.W., Suite # A-1011, Washington, D.C., 20037
T 202 293 2112 ; F 202 293 0440 ; M 301 254 1819
Greetings from DC...!
We most cordially invite you and our talented Zone 9 Psychiatric
Associations colleagues to submit your innovative ideas for symposia
and workshops at the historic WPA 2013 Bucharest Congress.
You can do so via www.wpa2013bucharest.org.
Deadline for abstracts is 10 September, 2012.
Look forward to welcoming your WPA Zone 9 delegation in beautiful
Bucharest in bloom in April 2013...!
Best,Eliot
--
Professor Eliot SOREL, MD, DLFAPA
CoChair Scientific Committee WPA 2013 Bucharest
GWU School of Medicine & School of Public Health
Founder Conflict Management Section WPA
2301 E Street, N.W., Suite # A-1011, Washington, D.C., 20037
T 202 293 2112 ; F 202 293 0440 ; M 301 254 1819
Etichete:
WPA
Ce trebuie sa stim despre argint
Etichete:
Metabolism
Teza de doctorat( banc mai lung, dar bun!)
|
Etichete:
Entertaniment
Ce se intampla in corp cand bem apa?
Ce se intampla in corp cand bem apa? |
Etichete:
Metabolism
Contra capuselor
Contra căpușelor
|
Etichete:
Diagnostic Others,
Other Techniques
VINUL distruge celulele maligne si 12 tipuri de cancer
VINUL Distruge celulele maligne si 12 tipuri de cancer
Vinul si cancerul Aceasta este ultima noutate in medicina, efectiv contra cancerului!!!
Binefacerile VINULUI !!!!!
Vinul este un produs miraculos ptr a omori celulele canceroase El este de 10.000 de ori mai puternic decat chimioterapia.
De ce nu suntem noi la curent cu asta? Ptr. ca exista laboratoare interesate in fabricarea unei versiuni sintetice care le-ar aduce imense beneficii. Gustul său este agreabil si nu produce efectele oribile ale chimioterapiei. *Dacă aveţi posibilitatea, plantaţi o viţă de vie în gradina voastră!!!* Cîte persoane mor în timp ce acest secret este păstrat cu invidie ptr. a nu putea fi atinse beneficiile multimilionare ale marilor corporaţii? Puteti sa consumati fructele in maniere diferite:puteţi să mîncaţi pulpele, sa faceti suc, sa faceti bauturi, serbet, patiserii, etc. I se atribuie multe virtuti dar cea mai interesanta este efectul produs asupra chisturilor si tumorilor. Aceasta este un remediu probat contra cancerului de toate tipurile. Unii afirma ca este de mare utilitate in toate variantele de cancer . Se considera de asemenea ca un agent anti microbian cu larg spectru care controleaza infectiile bacteriene si cu ciuperci, eficace contra parazitilor interni si a viermilor, regularizeaza tensiunea arteriala f. inalta si este antidepresiv, combate tensiunea si bolile nervoase.
*In Elvetia soselele supraterane au fost inlocuite cu drumuri subterane, iar terenurile au fost date in circuitele agricole special numal pentru cultivarea vitei de vie*. *In Elvetia care este tara farmaceuticelor s-a constatat ca-i mai bine pentru elvetieni sa consume in mod moderat vin,nu medicamente ucigatoare. *Sursa acestei informatii este fascinanta; ea provine de la unul din cei mai mari fabricanti de medicamente din lume, care afirma ca dupa mai mult de 20 de incercari efectuate in laborator dupa 1970, extrasele au relevat ca el distruge celulele maligne din 12 tipuri de cancer, intelegand aici cel de colon, de san, de prostata, de plaman, de pancreas... Componentele acestei plante au demonstrat ca actioneaza de 10.000 de ori mai bine decat produsul Adriamycin, un drog chimioterapeutic utilizat normal in lume, ptr incetinirea cresterii celulelor canceroase si ce este inca f. uimitor este ca acest tip de terapie si cu extract de lamaie distruge nu numai celulele maligne canceroase, dar nu afecteaza celulele sanatoase!
Institutul de Stiinte in Sanatate, Les Breuleux, Suisse
*TRIMITEŢI TUTUROR !!!* Voi puteti sa ajutati un prieten care are nevoie facandu-l sa stie ca sucul de struguri ii este benefic ptr a preveni boala.
|
Etichete:
Metabolism
Coloana Infinitului
"Intreaba. Cere. Bate. Indrazneste. Nu te teme. Nu te inspaimanta. Staruie. Navaleste. Fii treaz. Fii intreg la minte."
Nicolae Steinhardt - Jurnalul fericirii
Conform unor masuratori radiestezice, Coloana Infinitului emite pe o raza de 300 m
Energia cea mai benefica este emisa noaptea, pe luna noua sau luna plina. Cea mai putin benefica este energia emisa in zilele insorite
Constantin Brâncuşi (19.02.1876 - 16.03.1957) a creat la Târgu Jiu un complex nemuritor de trei sculpturi în aer liber, unic în lume: Masa tăcerii, Poarta sărutului şi Coloana Infinitului. Coloana Infinitului captează energiile terestre pe care le emite în exterior. Energiile emanate de suprafeţele Coloanei Infinitului au fost măsurate până la distanţa de 200 de metri.
Date despre Coloana Infinitului
Coloana Infinitului din Târgu Jiu are o înălţime de 29,330 metri şi o greutate de 29,173 Kg. Este construită din metal feros (plăci din fontă), după formula 1/2 + 15 + 1/2 şi după "legea armoniei plastice", descoperită şi perfecţionată de Brâncuşi, de forma 1 - 2 - 4, unde 1 = 45 cm (mărimea laturii mici a triunghiului de piramidă, de forma unui pătrat), 2 = 90 cm (mărimea laturii mari a trunchiului de piramidă, de forma unui pătrat), 4 = 180 cm, înălţimea trunchiului de piramidă. Trunchiurile de piramidă, goale pe dinăuntru, sunt fixate cap la cap pe un miez central de oţel, cu secţiune pătrată, uniformă pe toată înălţimea Coloanei Infinitului. Exteriorul Coloanei a fost curăţat prin sablare cu nisip special, ulterior fiind pulverizate două straturi de praf metalic, unul de zinc şi celălalt de alamă, la o temperatură mai ridicată.
În timpul celui de al doilea război mondial, Coloana Infinitului a rezistat eforturilor zadarnice de a fi doborâtă la pământ de tancurile nemţilor şi ruşilor. În urma acestui fapt, coloana prezintă o deviere la vârf semnificativă, de mărimea unui triunghi echilateral cu latura de 33 cm.
Coloana Infinitului a devenit obiect de studiu pentru oamenii de ştiinţă din ţara noastră. Astfel, profesorul universitar dr. ing. A. Măruţă a făcut anumite măsurători şi a constatat că această Coloană emite radiaţii de energie pe patru direcţii. Nu cunoaştem cauza care l-a determinat pe ing. Măruţă să facă această cercetare şi descoperire uimitoare, dar ne permitem să avansăm următoarele considerente privind emanaţiile de energii ale Coloanei Infinitului.
Curentul electric teluric şi efectul de piramidă al componentelor Coloanei Infinitului
1. Pentru ca Brâncuşi să poată amplasa Coloana infinitului în centrul unui nod geobiologic a fost oare înzestrat cu "al şasele simţ", care să-i fi permis găsirea acestui nod?
2. Brâncuşi ştia oare atunci că această Coloană este amplasată chiar pe axul paralelei 45° latitudine nordică?
3. Brâncuşi cunoştea la acea veme (anii 1935/1936) efectul de piramidă? Coloana infinitului putea fi construită din elemente de sfere metalice, retezate la capetele unui diametru, din elemente de clepsidră, din elemente din trunchi de con etc.
4. Brâncuşi a fost înzestrat şi cu o putere sacramentală? Indiferent cîte întrebări s-ar putea formula, un lucru este sigur: această Coloană a infinitului poate fi asemuită cu o scară la ceruri, o prefigurare a zborului interplanetar, un simbol al infinitului.
Pe de alta parte, un cercetator stiintific, lucrand in cadrul unui laborator de Tehnologia Metalelor si Sudura, al unui institut de cercetari energetice, fizicianul Stratulat Vasile, a efectuat masuratori radiestezice de specialitate la Complexul Brancusi din Tg. Jiu. Aceste masuratori au fost efectuate deoarece se punea problema restaurarii si punerii in valoare internationala a acestui Complex. In acest scop Coloana Infinitului trebuia demontata si trimisa in Statele Unite pentru restaurare.
Tinand cont de situatia conjuncturala din acea vreme acest lucru ar fi insemnat pierderea acestui monument original. Pentru a impiedica dezmembrarea complexului Brancusi cercetatorul Vasile Stratulat a intocmit o documentatie de specialitate pentru restaurarea coloanei, fara a fi demontata, pe care a depus-o la primaria orasului Tg. Jiu si impreuna cu Lidia Birsan au editat in 1994, in editura Kogaion, o brosura cu titlul "Lacrima Brancusi" pe care au distribuit-o forurilor competente si populatiei din Tg. Jiu, in scopul impiedicarii distrugerii acestui complex. Aceasta actiune a avut drept rezultat inceperea restaurarii complexului pe plan local, fara dezmembrarea Complexului.
Iata ce se spunea, pe scurt, in aceasta carte:
ALAN SPENCE
LACRIMA BRÂNCUŞI
Ansamblul de la Tg. Jiu are capacitati vindecatoare
Să ne imaginăm următorul aspect : - privim la o sferă, în interiorul căreia se află un om, iar în exteriorul ei un altul. Amândoi privesc sfera. Cel dintâi va afirma că sfera este concavă iar cel de-al doilea că sfera ste convexă. Amândoi au dreptate, pentru că fiecare priveşte sfera dintr-un alt unghi de vedere. **
Să ne imaginăm, acum, că sfera este mare cât Universul.
Omul care priveşte din afara ei, este omul de ştiinţă – cel care poate descrie, desena, analiza structura, culoarea sau forma lumii pe care o priveşte. Aceasta este lumea obiectivă.
Omul care se află în interiorul sferei, este misticul, iniţiatul, paranormalul, adică cel care simte lumea în interiorul căreia se află, lumea subiectivă.
Realitatea este alcătuită din cele două ipostaze. Ele trebuiesc îngemănate, pentru a obţine imaginea corectă, reală a Întregului.
Pentru că un Om, nu este numai o masă de oase, muşchi şi nervi. El este, în mod egal, o lume de simţiri, sentimente, gânduri… El însuşi este un Univers care respiră, creează, trăieşte eşecuri şi bucurii, tristeţi şi victorii.
În interiorul acestui Univers îşi desfăşoară activitatea alte Universuri, cu legile lor şi care, la rândul lui, el însuşi trăieşte în interiorul unui alt Univers. Între aceste Universuri există o strânsă interdependenţă şi o buna comunicare şi nu pot fi luate şi tratate separat.
Omul este o carte deschisă… o imensitate.
În rândurile de mai jos noi vă propunem doar o cale către taina descifrării lui, cale pe care Brâncuşi a mers toată viaţa lui.
Ceea ce am simţit şi trăit la Tg. Jiu, în faţa Ansamblului Sculptural al lui Constantin Brâncuşi, nu poate fi descris decât ca o parte din realul lui. Este o parte din adevărul lumii profunde a sculpturilor acestui neegalat Artist, adevăr pe care ni l-au confirmat, în mare parte, mărturiile celor care au ştiut să vadă, să simtă şi să-i asculte mesajul în tăcere. Acest adevăr rămâne să-l cautaţi şi să-l aflaţi prin trăirea voastră personală.
Despre Opera lui Brâncuşi şi despre el însuşi, s-au scris mii de pagini. Este firesc, când ne gândim că tot ceea ce creează un om născut cu har divin, indiferent de domeniul pe care îl abordează, este ca o fântână insondabilă, din care poţi să-ţi potoleşti setea de nesfârşit.
Despre Mioriţa, balada solară a inimii neamului românesc, sau despre versul fără seamăn al lui Eminescu, s-a scris şi se va mai scrie cât vom dăinui pe acest pământ. La fel se întâmplă şi cu creaţia lui Brâncuşi. Toţi trei, Cântăreţul anonim, Eminescu şi Brâncuşi sunt fântâni cu apă vie, săpate în pământul românesc de mâna Divinităţii.
Prin rândurile de mai jos dorim să vă relatăm câteva din cercetările făcute de noi, din alt unghi de vedere decât cele obişnuite, cercetări care au vizat mai ales aspectele subtile, vibratorii, misterioase ale creaţiei brâncuşiene, aspecte mai puţin, poate, palpate cu ceea ce reprezintă conştienţa noastră, dar care operează sigur şi precis în profunzimile subconştientului nostru.
Una din metodele pe care le-am folosit pentru a ne apropia de adevărul cuprins în opera lui Brâncuşi, a fost radiestezia. Pentru cei care care nu cunosc cuvântul, radiestezie înseamnă : sensibilitatea fiinţei umane la radiaţii, la influienţele care se degajă din lumea înconjurătoare. Este un mod particular de a şti sau de a percepe lucrurile, altfel decât cu cele cinci simţuri obişnuite şi care se bazează pe fenomenele rezonanţei.
Şi acum iată ce ne-au relevat măsurătorile radiestezice făcute asupra Ansamblului de la Târgu-Jiu. După cum se ştie, Complexul monumental, aşa cum l-a conceput şi materializat sculptorul, cuprinde mai multe piese de sine stătătoare şi anume : - Masa Tăcerii, Aleea Scaunelor, Poarta Sărutului, Coloana Infinitului. Acestea, împreună cu biserica existentă pe Calea Eroilor, gândită de Brâncuşi şi luată de el în consideraţie, ca făcând parte din ansamblu, alcătuiesc un întreg dinamic şi operant. Biserica a fost prevăzută în planurile sale, sub forma unei biserici cu o arhitectură foarte modernă, dar aceasta nu s-a putut construi din cauza lipsei de fonduri şi a unor neînţelegeri. Ea nu poate fi gândită ca exclusă din ansamblu şi o să vedem de ce.
Mai târziu, după terminarea fixării pieselor în ansamblu, a fost amplasată încă o masă de piatră, în parcul unde se află Coloana Infinitului, nu în mod întâmplător, de către o persoană necunoscută autorităţilor.
Toate piesele sunt aşezate în linie dreaptă, orientate pe axa est-vest, pe Calea Eroilor şi traversează oraşul Târgu-Jiu.
Prin măsurători radiestezice, am stabilit că la Masa Tăcerii, o masă masivă din piatră, înconjurată de 12 scaune asemănătoare, există nişte câmpuri energetice polarizate diferit. Cele 12 scaune au câmpuri energetice polarizate, alternând semnul pozitiv cu cel negativ, iar în centrul mesei de piatră am măsurat un cămp rotitor cu o elongaţie destul de mare, adică având o energie uşor sesizabilă de către persoanele senzitive. Câmpul rotitor, având sensul de rotaţie trigonometric, este generat de cele 12 scaune, ce au polaritatea alternativă. Se pare că, prin natura lui, câmpul energetic rotativ este cel mai benefic câmp pentru celula vie. Nu ştim câţi trecători s-au aşezat la Masa Tăcerii, pe unul din cele 12 scaune, ca să se odihnească sau să mănânce şi au conştientizat faptul că se simt mai bine şi că oboseala le-a trecut mai repede, ca de obicei. Dacă toate cele 12 scaune ar fi ocupate în acelaşi timp, fenomenul ar fi şi mai bine pus în evidenţă. Polaritatea diferită a scaunelor, indică faptul că la masă ar trebui să se aşeze alternativ o persoană de sex feminin şi apoi o persoană de sex masculin, pe scaunele corespunzătoare polarităţii lor. Chiar dacă nu este cunoscută polaritatea primului scaun, trebuie să se respecte alternanţa persoanelor de sex masculin şi a celor de sex feminin. Dacă lipseşte o persoană sau mai multe, polarităţile se păstrează prin existenţa scaunelor rămase neocupate.. Câmpul rotitor al mesei funcţionează bine dacă se păstrează alternanţa amintită.
Aleea Scaunelor poate funcţiona ca un câmp vibratoriu de sine stătător, aşa cum, de altfel, poate funcţiona fiecare din cele 5 elemente ale ansamblului.
Din electrostatică se ştie că orice denivelare sau un vârf de pe o suprafaţă, se încarcă cu sarcini electrice de sens opus suprafeţei pe care se află aşezată piesa respectivă. În cazul nostru, orice denivelare de pe suprafaţa pământului – deal, munte sau ori ce alt ceva- se va încărca pozitiv faţă de pământ, care este polarizat negativ. Deci fiecare scaun de pe Alee va avea o polaritate pozitivă.
Dacă aşezăm două scaune, ca să fie alături unul de altul, vom observa că unul dintre ele va avea o polaritate pozitivă, iar celălat o polaritate negativă, formând în acest fel un dipol. Dar dacă mai aşezăm un scaun lângă celelalte două, toate trei vor avea o polaritate care se va schimba după următorul program:
· scaunul nr. 1 se va încărca pozitiv timp de 45 secunde, va deveni nul timp de 45 de sec., după care iar se va încărca pozitiv timp de 45 sec., ş.a.m.d.
· scaunul nr. 2 se va încărca în acelaşi timp cu scaunul nr. 1, dar cu sarcini negative, timp de 45 sec., după care se va încărca pozitiv tot timp de 45 sec., în perioada când scaunul nr. 1 va avea câmpul nul.
· Scaunul nr. 3 va respecta polaritatea şi ciclul primului scaun.
Deci, în timp ce scaunele 1 şi 3 au o polaritate pozitivă, timp de 45 sec., scaunul din centru va avea polaritatea negativă, timp de 45 sec., iar când scaunele 1 şi 3 vor avea câmpul nul, scaunul nr. 2 va avea polaritatea pozitivă. Distanţa dintre scaune nu schimbă frecvenţa de oscilaţie, dar mărimea ei este invers proporţională cu distanţa.
Acum, dacă gândim că pe Aleea Scaunelor sunt aşezate, de o parte şi de alta a aleei, câte 5 grupuri de scaune, fiecare grup având 3 scaune, vom avea în final un câmp rotitor central, având sensul de rotaţie trigonometric – sensul spiralei vieţii. E plictisitor, nu?
Să trecem acum la Poarta Sărutului . Efectuând măsurătorile radiestezice pe centrul porţii am constatat următoarele oscilaţii :
· timp de 60 sec. va exista o polaritate pozitivă, timp de 60 sec. va exista o oscilaţie circulară, în sens trigonometric, timp de 60 sec. va avea o polaritate negativă şi timp de 60 sec. va exista iar o oscilaţie circulară în sens trigonometric, după care se va repeta ciclul de oscilaţii.
Mergând mai departe, ajungem la Biserica de pe Calea Eroilor care, la rândul ei, produce un câmp rotitor, având sensul trigonometric.
Ultima piesă a ansamblului este Coloana Infinitului care se compune din mai multe trunchiuri de piramidă suprapuse, cap la cap. Două trunchiuri de piramidă, ce au baza mare pusă în comun, dau o polaritate negativă, iar două trunchiuri de piramidă ce au baza mică pusă în comun, dau o polaritate pozitivă.
În spaţiu, Coloana fiind alcătuită din module de trunchiuri de piramidă, ce formează nişte clepsidre, suprapuse cap la cap, va avea polarităţi alternative de-a lungul ei iar, la capul coloanei, câmpul energetic va fi nul. Să observăm că Coloana este alcătuită dintr-un număr de 17 clepsidre.
Prin executarea de telemăsurători am constatat că deasupra Coloanei, la distanţa de un modul (1,80 m), apare un cămp rotitor de valoare mică, ca rezultantă a suprapunerii tuturor modulelor.
Integrând Coloana în ansamblu, va apare în vârful Coloanei o oscilaţie circulară în sens trigonometric de elongaţie mare, care porneşte din capul Coloanei, ca un fascicol ce se duce până la distanţe foarte mari, păstrându-şi dimensiunile, asemeni unei raze laser.
După cum am văzut, fiecare piesă luată separat, are o acţiune vibratorie specifică, personală, în spaţiul în care se află. Aceasta este un lucru firesc, dacă ne gândim că fiecare dintre elemente desenează în spaţiu câte un simbol universal, simbol care nu este altceva decât o cheie, prin care se obţine accesul într-o lume tangibilă doar cu simţurile interioare.
Dar ceea ce ni s-a părut tulburător, a fost modul în care Brâncuşi, sculptorul esenţei, a închegat ansamblul, ordonând energiile după o Lege Universală, pe care numai intuiţia i-o putea releva, obţinând efecte care ţin de taină şi miracol.
De altfel, când a plecat la Paris, după ce-a terminat Coloana, a spus locuitorilor şi notabilităţilor oraşului că "habar n-aveţi ce vă las eu aici". Şi a avut dreptate.
În epoca în care Brâncuşi a trăit şi şi-a desfăşurat activitatea se ştiau prea puţine lucruri despre televiziune şi microunde, iar despre sculptor nu avem informaţii cum că ar fi avut noţiuni de electronică.
Şi totuşi dacă privim desenul de mai jos vom observa că întregul Complex de la Târgu-Jiu funcţionează ca un emiţător de microunde, în care Masa Tăcerii poate fi comparată cu o sursă de emisie de electroni, Aleea Scaunelor poate fi gândită ca un tun electronic accelerator de particule, Poarta Sărutului ca un modulator, Biserica jucând rolul unui amplificator puternic şi, în fine, Coloana Infinitului ca o antenă cu ghiduri de unde rezonatoare. Să fie o pură intâmplare? Un electronist poate recunoaşte cu uşurinţă toate acestea şi poate confirma această realitate.
Lipsea din acest ansamblu acea piesă pe care electroniştii o numesc reflector şi spre surprinderea noastră am găsit-o. Ea a fost gândită şi realizată de Brâncuşi, dar ea fost aşezată la locul ei, după ce el a plecat din acest plan fizic, de către un locuitor al oraşului, acolo unde aceeaşi intuiţie-călăuză a omului l-a îndemnat şi unde era chiar locul ei firesc să stea, funcţional.
Este vorba de ceea ce noi numim Masa Singuratică şi care se află astăzi în spatele Coloanei, la câteva sute de metri, jucând rolul de reflector.
Întâmplare?… Providenţă?… De fapt nimic nu este întâmplător.
Oare, Ansamblul de la Tg. Jiu este o sursă puternică de emisie pentru distanţe intergalactice?… Un receptor de mesaje venite din dimensiunile neştiute ale Universului?… Cum poate fi el activat?… Ce alte simboluri mai reprezintă?…
Invităm fizicienii, extrasenzorialii, specialiştii în radiestezie să verifice şi să răspundă la întrebările de mai sus.
* * *
Limbajul simbolistic, care este un limbaj universal, reprezintă chintesenţa Înţelepciunii. Plecând de la un simbol este posibil să regăseşti ideile, adevărurile pe care el le reprezintă. Iată de ce, aceia care practică contemplaţia pot, privind un simbol, să se ridice până în planul cauzal, în lumea arhetipurilor şi astfel să aibe acces la o lume întreagă de idei şi imagini care se nasc natural în jurul acelui simbol. Lumea simbolurilor este lumea vieţii şi pentru a descifra taina vieţii trebuie să lucrezi cu simbolurile.
Brâncuşi a fost un iniţiat, cunoştea valoarea de aur pur a simbolurilor şi opera cu ele în lumea noastră fizică. Aşa cum natura reuşeşte să rezume, într-o singură sămânţă, un arbore întreg cu: rădăcină, tulpină, ramuri, frunze, flori, puterea lui de a creşte şi de a rodi mai departe, tot aşa, Brâncuşi a sintetizat în opera sa o întreagă ştiinţă ezoterică, acea ştiinţă divină a Vieţii şi a Universului. Fiecare sculptură a sa este o sămânţă care poate rodi în cel care o priveşte, un arbore magnific – Arborele Vieţii. De altfel, ghidul lui spiritual care îl îndruma din astral a fost Milarepa, după cum singur a afirmat.
Fiecare sculptură a sa este capabilă să te facă să înţelegi "tâlcul adevărat al lucrurilor", cum singur obişnuia să spună, căci fără esenţă nimic nu poate dăinui.
Să analizăm acum, din punct de vedere simbolistic, mai întâi fiecare element al ansamblului, aşa cum am făcut-o radiestezic şi apoi să contemplăm întregul.
Gânditorii tuturor timpurilor au căutat, prin meditaţie, să afle simbolul Universului, ca viziune sintetică, care să permită să fie perceput în unitatea sa. Acest simbol, confirmat de întreaga tradiţie, este cercul cu centrul său. Cercul, este deci simbolul Universului, iar centrul reprezintă Forţa Creatoare, Fiinţa Supremă care îl animă şi îl susţine.
Aşa dar Masa Tăcerii, este simbolul Creatorului şi al Creaţiei Sale, este Simbolul celui care vorbeşte în Tăcere. Cercul, format din cele 12 scaune, reprezintă Sufletul, Creaţia Manifestată care se hrăneşte din punctul Central –masa din piatră-, Spiritul.
Masa Tăcerii te invită la o Cină de Taină, ritual sacru în care fiinţa poate să se nască din nou, în Spirit şi Duh, în limbaj Christic.
Poarta Sărutului este tot simbol al Divinităţii, dar la o altă dimensiune. Aici ne mişcăm într-un nivel vibratoriu mai subtil, al Sferei, un spaţiu a cărei a treia dimensiune este Profunzimea. Este un alt limbaj mărturisind despre acelaşi unic Adevăr. Poarta Sărutului este poarta care duce spre Împărăţie, filtrul iubirii desăvârşite, a Iubirii Călăuză, cea care este Lumina pe Cărare – Aleea Scaunelor.
Ca să poţi face saltul către Spirit ai nevoie de graţie, de Har.
Biserica, cu nava ei sub formă de cruce, nu a fost în mod întâmplător gândită în ansamblu. Ea este cea care coboară Duhul Sfânt, cel care purifică, dar te şi investeşte cu forţa înţelegerii. Ea reprezintă forţa Înţelepciunii Divine, a sacrificiului, dar şi pavăza pe care simbolul crucii ţi-o dă pentru a putea urca treptele care duc către Lumină.
În fine, ultima treaptă – Coloana, zborul, materia sublimată în Spirit.
Coloana fără de sfârşit este de fapt un lingam uriaş, simbol al Spiritului fecundator, acel AXIS MUNDI sau CARDINEX MUNDI, un laser prin lumina căruia poţi cunoaşte gustul Eternităţii şi parfumul Desăvârşirii. Despre el ar fi multe de povestit, dar ne mulţumim doar să amintim de el. În carte sunt mai multe detalii.
Putem constata cu uşurinţă că ansamblul monumental, aşa cum a fost gândit şi realizat de Brâncuşi, conţine două lasere. Un laser orizontal, cu axul format din Masa Tăcerii, Aleea Scaunelor, Poarta Sărutului, Biserica şi Masa Singuratică – care alcătuieşte laserul inferior şi Coloana Infinitului, care are forma verticală şi formează laserul superior. Important este să ştii să treci dela linia orizontală la cea verticală, de la materie la spirit. Iată transformarea pe care ansamblul, aşa cum l-a conceput Brâncuşi, o operează în structura intimă, subtilă a persoanei care îl parcurge pe jos de la un capăt la celălalt.
Sublimarea grosierului în subtil, a întunericului în lumină, a letargiei în zbor, este darul pe care Brâncuşi l-a lăsat urmaşilor săi. Brâncuşi a fost un Vindecător prin Opera lui.
Puteţi încerca singuri această experienţă parcurgând, acum avizaţi, ansamblul de la Masa Tăcerii către Coloană, ca şi cum aţi face o meditaţie.
Porniţi de la Masa Tăcerii în pas lent, ritmat, observându-vă doar respiraţia. Lăsaţi privirea să mângâie, pe măsură ce înaintaţi, fiecare element al ansamblului. O să sesizaţi că privirea vă este purtată de la un registru la altul, într-un mod firesc, natural: de la registrul cel mai de jos – Masa şi Aleea Scaunelor, urcă apoi în al doilea registru pe care îl marchează Poarta Sărutului, pentru ca, în final, să ţâşnească pur şi simplu către Înaltul Înaltului, fiind purtată către lumina bolţii fără margini, de către spirala Coloanei.
În timp ce privirea voastră se va înălţa tot mai sus, fantastica energie care somnolează la baza coloanei vertebrale va începe să urce blând, dulce către centrul energetic din creştetul capului.
Brâncuşi, prin tot ceea ce a creeat, dovedeşte că a fost un Învăţător autentic.
El reuşeşte să conducă cu o mână sigură pe cel care parcurge ansamblul, indiferent de nivelul spiritual la care a ajuns, iar procesul trezirii are loc firesc, natural, asemeni înfloririi unui boboc de floare.
Cei care caută să evoluieze pe toate cele trei planuri de existenţă: – fizic, spiritual, divin, cei care caută iubirea, înţelepciunea, adevărul, cei care caută forţa şi fericirea, trebuie să ştie că nu vor putea găsi toate acestea, decât dacă vor merge într-o singură direcţie, de la obscur la lumină, de la jos la înalt, de la tăcere la cântecul sferelor.
Acestea ne învaţă creaţia lui Brâncuşi, aceasta este sămânţa divină pe care mâna sculptorului o sădeşte în inima celor care parcurg acest ansamblu, chiar dacă puţini conştientizează fenomenul. Lucrul se face în taină, profund şi precis.
Brâncuşi ne învaţă să găsim vârful muntelui, să vibrăm la unison cu acest vârf, căci momentul în care vom realiza aceasta, forţele extraordinare, latente, potenţiale care ni s-au dat prin naştere, vor putea face miracole în viaţa noastră.
Brâncuşi este un vindecător spiritual. Simbolurile dăltuite de el, activează în cei care le privesc, planurile profunde, intime, eliberând energiile blocate, ridicând calitatea conştiinţei şi a iubirii necondiţionate. Ca orice vindecător – iniţiat, Brâncuşi a luat în consideraţie aspectele multidimensionale ale omului, urmărind trezirea lui spirituală cu implicaţiile binecuvântate, care decurg de aici: regăsire, armonizare, reîntregire. Sculpturile lui îndumnezeiesc Omul prin bucuria pe care o trezeşte în cel care le priveşte.
"Eu vreau să sculptez forme care pot da bucurie oamenilor", spunea el şi ce altceva poate însemna Bucuria, dacă nu îndumnezeire, adică armonia trăită pe toate planurile?
Dincolo de formă, sculpturile lui Brâncuşi sunt lacrimi de bucurie, pe care acesta le lasă să cadă continuu peste sufletul celui care ştie să vadă. Este omagiul pe care maestrul îl aduce pământului sfânt din lutul căruia, cândva, într-un an solar şi unic, cântecul lui de Om s-a născut.
BIBLIOGRAFIE:
* - LACRIMA BRÂNCUŞI – Ansamblul de la Târgu-Jiu – Simbolism şi Ezoterism
Autori: Lidia Bîrsan şi Vasile Stratulat – Editura KOGAION – Bucureşti 1994
- OMRAAM MIKHAEL AIVANHOV – Opere Complete
Material primit de la Paul Duta si completat de mine, Bebe Stratulat, pentru a respecta meandrele istoriei.
Paul Duta, Ph.D.
Senior Scientific Researcher
Romanian Diplomatic Institute
17, Primaverii Blvd., Bucharest
Romania
Nicolae Steinhardt - Jurnalul fericirii
Conform unor masuratori radiestezice, Coloana Infinitului emite pe o raza de 300 m
Energia cea mai benefica este emisa noaptea, pe luna noua sau luna plina. Cea mai putin benefica este energia emisa in zilele insorite
Constantin Brâncuşi (19.02.1876 - 16.03.1957) a creat la Târgu Jiu un complex nemuritor de trei sculpturi în aer liber, unic în lume: Masa tăcerii, Poarta sărutului şi Coloana Infinitului. Coloana Infinitului captează energiile terestre pe care le emite în exterior. Energiile emanate de suprafeţele Coloanei Infinitului au fost măsurate până la distanţa de 200 de metri.
Date despre Coloana Infinitului
Coloana Infinitului din Târgu Jiu are o înălţime de 29,330 metri şi o greutate de 29,173 Kg. Este construită din metal feros (plăci din fontă), după formula 1/2 + 15 + 1/2 şi după "legea armoniei plastice", descoperită şi perfecţionată de Brâncuşi, de forma 1 - 2 - 4, unde 1 = 45 cm (mărimea laturii mici a triunghiului de piramidă, de forma unui pătrat), 2 = 90 cm (mărimea laturii mari a trunchiului de piramidă, de forma unui pătrat), 4 = 180 cm, înălţimea trunchiului de piramidă. Trunchiurile de piramidă, goale pe dinăuntru, sunt fixate cap la cap pe un miez central de oţel, cu secţiune pătrată, uniformă pe toată înălţimea Coloanei Infinitului. Exteriorul Coloanei a fost curăţat prin sablare cu nisip special, ulterior fiind pulverizate două straturi de praf metalic, unul de zinc şi celălalt de alamă, la o temperatură mai ridicată.
În timpul celui de al doilea război mondial, Coloana Infinitului a rezistat eforturilor zadarnice de a fi doborâtă la pământ de tancurile nemţilor şi ruşilor. În urma acestui fapt, coloana prezintă o deviere la vârf semnificativă, de mărimea unui triunghi echilateral cu latura de 33 cm.
Coloana Infinitului a devenit obiect de studiu pentru oamenii de ştiinţă din ţara noastră. Astfel, profesorul universitar dr. ing. A. Măruţă a făcut anumite măsurători şi a constatat că această Coloană emite radiaţii de energie pe patru direcţii. Nu cunoaştem cauza care l-a determinat pe ing. Măruţă să facă această cercetare şi descoperire uimitoare, dar ne permitem să avansăm următoarele considerente privind emanaţiile de energii ale Coloanei Infinitului.
Curentul electric teluric şi efectul de piramidă al componentelor Coloanei Infinitului
1. Pentru ca Brâncuşi să poată amplasa Coloana infinitului în centrul unui nod geobiologic a fost oare înzestrat cu "al şasele simţ", care să-i fi permis găsirea acestui nod?
2. Brâncuşi ştia oare atunci că această Coloană este amplasată chiar pe axul paralelei 45° latitudine nordică?
3. Brâncuşi cunoştea la acea veme (anii 1935/1936) efectul de piramidă? Coloana infinitului putea fi construită din elemente de sfere metalice, retezate la capetele unui diametru, din elemente de clepsidră, din elemente din trunchi de con etc.
4. Brâncuşi a fost înzestrat şi cu o putere sacramentală? Indiferent cîte întrebări s-ar putea formula, un lucru este sigur: această Coloană a infinitului poate fi asemuită cu o scară la ceruri, o prefigurare a zborului interplanetar, un simbol al infinitului.
Pe de alta parte, un cercetator stiintific, lucrand in cadrul unui laborator de Tehnologia Metalelor si Sudura, al unui institut de cercetari energetice, fizicianul Stratulat Vasile, a efectuat masuratori radiestezice de specialitate la Complexul Brancusi din Tg. Jiu. Aceste masuratori au fost efectuate deoarece se punea problema restaurarii si punerii in valoare internationala a acestui Complex. In acest scop Coloana Infinitului trebuia demontata si trimisa in Statele Unite pentru restaurare.
Tinand cont de situatia conjuncturala din acea vreme acest lucru ar fi insemnat pierderea acestui monument original. Pentru a impiedica dezmembrarea complexului Brancusi cercetatorul Vasile Stratulat a intocmit o documentatie de specialitate pentru restaurarea coloanei, fara a fi demontata, pe care a depus-o la primaria orasului Tg. Jiu si impreuna cu Lidia Birsan au editat in 1994, in editura Kogaion, o brosura cu titlul "Lacrima Brancusi" pe care au distribuit-o forurilor competente si populatiei din Tg. Jiu, in scopul impiedicarii distrugerii acestui complex. Aceasta actiune a avut drept rezultat inceperea restaurarii complexului pe plan local, fara dezmembrarea Complexului.
Iata ce se spunea, pe scurt, in aceasta carte:
ALAN SPENCE
LACRIMA BRÂNCUŞI
Ansamblul de la Tg. Jiu are capacitati vindecatoare
Să ne imaginăm următorul aspect : - privim la o sferă, în interiorul căreia se află un om, iar în exteriorul ei un altul. Amândoi privesc sfera. Cel dintâi va afirma că sfera este concavă iar cel de-al doilea că sfera ste convexă. Amândoi au dreptate, pentru că fiecare priveşte sfera dintr-un alt unghi de vedere. **
Să ne imaginăm, acum, că sfera este mare cât Universul.
Omul care priveşte din afara ei, este omul de ştiinţă – cel care poate descrie, desena, analiza structura, culoarea sau forma lumii pe care o priveşte. Aceasta este lumea obiectivă.
Omul care se află în interiorul sferei, este misticul, iniţiatul, paranormalul, adică cel care simte lumea în interiorul căreia se află, lumea subiectivă.
Realitatea este alcătuită din cele două ipostaze. Ele trebuiesc îngemănate, pentru a obţine imaginea corectă, reală a Întregului.
Pentru că un Om, nu este numai o masă de oase, muşchi şi nervi. El este, în mod egal, o lume de simţiri, sentimente, gânduri… El însuşi este un Univers care respiră, creează, trăieşte eşecuri şi bucurii, tristeţi şi victorii.
În interiorul acestui Univers îşi desfăşoară activitatea alte Universuri, cu legile lor şi care, la rândul lui, el însuşi trăieşte în interiorul unui alt Univers. Între aceste Universuri există o strânsă interdependenţă şi o buna comunicare şi nu pot fi luate şi tratate separat.
Omul este o carte deschisă… o imensitate.
În rândurile de mai jos noi vă propunem doar o cale către taina descifrării lui, cale pe care Brâncuşi a mers toată viaţa lui.
Ceea ce am simţit şi trăit la Tg. Jiu, în faţa Ansamblului Sculptural al lui Constantin Brâncuşi, nu poate fi descris decât ca o parte din realul lui. Este o parte din adevărul lumii profunde a sculpturilor acestui neegalat Artist, adevăr pe care ni l-au confirmat, în mare parte, mărturiile celor care au ştiut să vadă, să simtă şi să-i asculte mesajul în tăcere. Acest adevăr rămâne să-l cautaţi şi să-l aflaţi prin trăirea voastră personală.
Despre Opera lui Brâncuşi şi despre el însuşi, s-au scris mii de pagini. Este firesc, când ne gândim că tot ceea ce creează un om născut cu har divin, indiferent de domeniul pe care îl abordează, este ca o fântână insondabilă, din care poţi să-ţi potoleşti setea de nesfârşit.
Despre Mioriţa, balada solară a inimii neamului românesc, sau despre versul fără seamăn al lui Eminescu, s-a scris şi se va mai scrie cât vom dăinui pe acest pământ. La fel se întâmplă şi cu creaţia lui Brâncuşi. Toţi trei, Cântăreţul anonim, Eminescu şi Brâncuşi sunt fântâni cu apă vie, săpate în pământul românesc de mâna Divinităţii.
Prin rândurile de mai jos dorim să vă relatăm câteva din cercetările făcute de noi, din alt unghi de vedere decât cele obişnuite, cercetări care au vizat mai ales aspectele subtile, vibratorii, misterioase ale creaţiei brâncuşiene, aspecte mai puţin, poate, palpate cu ceea ce reprezintă conştienţa noastră, dar care operează sigur şi precis în profunzimile subconştientului nostru.
Una din metodele pe care le-am folosit pentru a ne apropia de adevărul cuprins în opera lui Brâncuşi, a fost radiestezia. Pentru cei care care nu cunosc cuvântul, radiestezie înseamnă : sensibilitatea fiinţei umane la radiaţii, la influienţele care se degajă din lumea înconjurătoare. Este un mod particular de a şti sau de a percepe lucrurile, altfel decât cu cele cinci simţuri obişnuite şi care se bazează pe fenomenele rezonanţei.
Şi acum iată ce ne-au relevat măsurătorile radiestezice făcute asupra Ansamblului de la Târgu-Jiu. După cum se ştie, Complexul monumental, aşa cum l-a conceput şi materializat sculptorul, cuprinde mai multe piese de sine stătătoare şi anume : - Masa Tăcerii, Aleea Scaunelor, Poarta Sărutului, Coloana Infinitului. Acestea, împreună cu biserica existentă pe Calea Eroilor, gândită de Brâncuşi şi luată de el în consideraţie, ca făcând parte din ansamblu, alcătuiesc un întreg dinamic şi operant. Biserica a fost prevăzută în planurile sale, sub forma unei biserici cu o arhitectură foarte modernă, dar aceasta nu s-a putut construi din cauza lipsei de fonduri şi a unor neînţelegeri. Ea nu poate fi gândită ca exclusă din ansamblu şi o să vedem de ce.
Mai târziu, după terminarea fixării pieselor în ansamblu, a fost amplasată încă o masă de piatră, în parcul unde se află Coloana Infinitului, nu în mod întâmplător, de către o persoană necunoscută autorităţilor.
Toate piesele sunt aşezate în linie dreaptă, orientate pe axa est-vest, pe Calea Eroilor şi traversează oraşul Târgu-Jiu.
Prin măsurători radiestezice, am stabilit că la Masa Tăcerii, o masă masivă din piatră, înconjurată de 12 scaune asemănătoare, există nişte câmpuri energetice polarizate diferit. Cele 12 scaune au câmpuri energetice polarizate, alternând semnul pozitiv cu cel negativ, iar în centrul mesei de piatră am măsurat un cămp rotitor cu o elongaţie destul de mare, adică având o energie uşor sesizabilă de către persoanele senzitive. Câmpul rotitor, având sensul de rotaţie trigonometric, este generat de cele 12 scaune, ce au polaritatea alternativă. Se pare că, prin natura lui, câmpul energetic rotativ este cel mai benefic câmp pentru celula vie. Nu ştim câţi trecători s-au aşezat la Masa Tăcerii, pe unul din cele 12 scaune, ca să se odihnească sau să mănânce şi au conştientizat faptul că se simt mai bine şi că oboseala le-a trecut mai repede, ca de obicei. Dacă toate cele 12 scaune ar fi ocupate în acelaşi timp, fenomenul ar fi şi mai bine pus în evidenţă. Polaritatea diferită a scaunelor, indică faptul că la masă ar trebui să se aşeze alternativ o persoană de sex feminin şi apoi o persoană de sex masculin, pe scaunele corespunzătoare polarităţii lor. Chiar dacă nu este cunoscută polaritatea primului scaun, trebuie să se respecte alternanţa persoanelor de sex masculin şi a celor de sex feminin. Dacă lipseşte o persoană sau mai multe, polarităţile se păstrează prin existenţa scaunelor rămase neocupate.. Câmpul rotitor al mesei funcţionează bine dacă se păstrează alternanţa amintită.
Aleea Scaunelor poate funcţiona ca un câmp vibratoriu de sine stătător, aşa cum, de altfel, poate funcţiona fiecare din cele 5 elemente ale ansamblului.
Din electrostatică se ştie că orice denivelare sau un vârf de pe o suprafaţă, se încarcă cu sarcini electrice de sens opus suprafeţei pe care se află aşezată piesa respectivă. În cazul nostru, orice denivelare de pe suprafaţa pământului – deal, munte sau ori ce alt ceva- se va încărca pozitiv faţă de pământ, care este polarizat negativ. Deci fiecare scaun de pe Alee va avea o polaritate pozitivă.
Dacă aşezăm două scaune, ca să fie alături unul de altul, vom observa că unul dintre ele va avea o polaritate pozitivă, iar celălat o polaritate negativă, formând în acest fel un dipol. Dar dacă mai aşezăm un scaun lângă celelalte două, toate trei vor avea o polaritate care se va schimba după următorul program:
· scaunul nr. 1 se va încărca pozitiv timp de 45 secunde, va deveni nul timp de 45 de sec., după care iar se va încărca pozitiv timp de 45 sec., ş.a.m.d.
· scaunul nr. 2 se va încărca în acelaşi timp cu scaunul nr. 1, dar cu sarcini negative, timp de 45 sec., după care se va încărca pozitiv tot timp de 45 sec., în perioada când scaunul nr. 1 va avea câmpul nul.
· Scaunul nr. 3 va respecta polaritatea şi ciclul primului scaun.
Deci, în timp ce scaunele 1 şi 3 au o polaritate pozitivă, timp de 45 sec., scaunul din centru va avea polaritatea negativă, timp de 45 sec., iar când scaunele 1 şi 3 vor avea câmpul nul, scaunul nr. 2 va avea polaritatea pozitivă. Distanţa dintre scaune nu schimbă frecvenţa de oscilaţie, dar mărimea ei este invers proporţională cu distanţa.
Acum, dacă gândim că pe Aleea Scaunelor sunt aşezate, de o parte şi de alta a aleei, câte 5 grupuri de scaune, fiecare grup având 3 scaune, vom avea în final un câmp rotitor central, având sensul de rotaţie trigonometric – sensul spiralei vieţii. E plictisitor, nu?
Să trecem acum la Poarta Sărutului . Efectuând măsurătorile radiestezice pe centrul porţii am constatat următoarele oscilaţii :
· timp de 60 sec. va exista o polaritate pozitivă, timp de 60 sec. va exista o oscilaţie circulară, în sens trigonometric, timp de 60 sec. va avea o polaritate negativă şi timp de 60 sec. va exista iar o oscilaţie circulară în sens trigonometric, după care se va repeta ciclul de oscilaţii.
Mergând mai departe, ajungem la Biserica de pe Calea Eroilor care, la rândul ei, produce un câmp rotitor, având sensul trigonometric.
Ultima piesă a ansamblului este Coloana Infinitului care se compune din mai multe trunchiuri de piramidă suprapuse, cap la cap. Două trunchiuri de piramidă, ce au baza mare pusă în comun, dau o polaritate negativă, iar două trunchiuri de piramidă ce au baza mică pusă în comun, dau o polaritate pozitivă.
În spaţiu, Coloana fiind alcătuită din module de trunchiuri de piramidă, ce formează nişte clepsidre, suprapuse cap la cap, va avea polarităţi alternative de-a lungul ei iar, la capul coloanei, câmpul energetic va fi nul. Să observăm că Coloana este alcătuită dintr-un număr de 17 clepsidre.
Prin executarea de telemăsurători am constatat că deasupra Coloanei, la distanţa de un modul (1,80 m), apare un cămp rotitor de valoare mică, ca rezultantă a suprapunerii tuturor modulelor.
Integrând Coloana în ansamblu, va apare în vârful Coloanei o oscilaţie circulară în sens trigonometric de elongaţie mare, care porneşte din capul Coloanei, ca un fascicol ce se duce până la distanţe foarte mari, păstrându-şi dimensiunile, asemeni unei raze laser.
După cum am văzut, fiecare piesă luată separat, are o acţiune vibratorie specifică, personală, în spaţiul în care se află. Aceasta este un lucru firesc, dacă ne gândim că fiecare dintre elemente desenează în spaţiu câte un simbol universal, simbol care nu este altceva decât o cheie, prin care se obţine accesul într-o lume tangibilă doar cu simţurile interioare.
Dar ceea ce ni s-a părut tulburător, a fost modul în care Brâncuşi, sculptorul esenţei, a închegat ansamblul, ordonând energiile după o Lege Universală, pe care numai intuiţia i-o putea releva, obţinând efecte care ţin de taină şi miracol.
De altfel, când a plecat la Paris, după ce-a terminat Coloana, a spus locuitorilor şi notabilităţilor oraşului că "habar n-aveţi ce vă las eu aici". Şi a avut dreptate.
În epoca în care Brâncuşi a trăit şi şi-a desfăşurat activitatea se ştiau prea puţine lucruri despre televiziune şi microunde, iar despre sculptor nu avem informaţii cum că ar fi avut noţiuni de electronică.
Şi totuşi dacă privim desenul de mai jos vom observa că întregul Complex de la Târgu-Jiu funcţionează ca un emiţător de microunde, în care Masa Tăcerii poate fi comparată cu o sursă de emisie de electroni, Aleea Scaunelor poate fi gândită ca un tun electronic accelerator de particule, Poarta Sărutului ca un modulator, Biserica jucând rolul unui amplificator puternic şi, în fine, Coloana Infinitului ca o antenă cu ghiduri de unde rezonatoare. Să fie o pură intâmplare? Un electronist poate recunoaşte cu uşurinţă toate acestea şi poate confirma această realitate.
Lipsea din acest ansamblu acea piesă pe care electroniştii o numesc reflector şi spre surprinderea noastră am găsit-o. Ea a fost gândită şi realizată de Brâncuşi, dar ea fost aşezată la locul ei, după ce el a plecat din acest plan fizic, de către un locuitor al oraşului, acolo unde aceeaşi intuiţie-călăuză a omului l-a îndemnat şi unde era chiar locul ei firesc să stea, funcţional.
Este vorba de ceea ce noi numim Masa Singuratică şi care se află astăzi în spatele Coloanei, la câteva sute de metri, jucând rolul de reflector.
Întâmplare?… Providenţă?… De fapt nimic nu este întâmplător.
Oare, Ansamblul de la Tg. Jiu este o sursă puternică de emisie pentru distanţe intergalactice?… Un receptor de mesaje venite din dimensiunile neştiute ale Universului?… Cum poate fi el activat?… Ce alte simboluri mai reprezintă?…
Invităm fizicienii, extrasenzorialii, specialiştii în radiestezie să verifice şi să răspundă la întrebările de mai sus.
* * *
Limbajul simbolistic, care este un limbaj universal, reprezintă chintesenţa Înţelepciunii. Plecând de la un simbol este posibil să regăseşti ideile, adevărurile pe care el le reprezintă. Iată de ce, aceia care practică contemplaţia pot, privind un simbol, să se ridice până în planul cauzal, în lumea arhetipurilor şi astfel să aibe acces la o lume întreagă de idei şi imagini care se nasc natural în jurul acelui simbol. Lumea simbolurilor este lumea vieţii şi pentru a descifra taina vieţii trebuie să lucrezi cu simbolurile.
Brâncuşi a fost un iniţiat, cunoştea valoarea de aur pur a simbolurilor şi opera cu ele în lumea noastră fizică. Aşa cum natura reuşeşte să rezume, într-o singură sămânţă, un arbore întreg cu: rădăcină, tulpină, ramuri, frunze, flori, puterea lui de a creşte şi de a rodi mai departe, tot aşa, Brâncuşi a sintetizat în opera sa o întreagă ştiinţă ezoterică, acea ştiinţă divină a Vieţii şi a Universului. Fiecare sculptură a sa este o sămânţă care poate rodi în cel care o priveşte, un arbore magnific – Arborele Vieţii. De altfel, ghidul lui spiritual care îl îndruma din astral a fost Milarepa, după cum singur a afirmat.
Fiecare sculptură a sa este capabilă să te facă să înţelegi "tâlcul adevărat al lucrurilor", cum singur obişnuia să spună, căci fără esenţă nimic nu poate dăinui.
Să analizăm acum, din punct de vedere simbolistic, mai întâi fiecare element al ansamblului, aşa cum am făcut-o radiestezic şi apoi să contemplăm întregul.
Gânditorii tuturor timpurilor au căutat, prin meditaţie, să afle simbolul Universului, ca viziune sintetică, care să permită să fie perceput în unitatea sa. Acest simbol, confirmat de întreaga tradiţie, este cercul cu centrul său. Cercul, este deci simbolul Universului, iar centrul reprezintă Forţa Creatoare, Fiinţa Supremă care îl animă şi îl susţine.
Aşa dar Masa Tăcerii, este simbolul Creatorului şi al Creaţiei Sale, este Simbolul celui care vorbeşte în Tăcere. Cercul, format din cele 12 scaune, reprezintă Sufletul, Creaţia Manifestată care se hrăneşte din punctul Central –masa din piatră-, Spiritul.
Masa Tăcerii te invită la o Cină de Taină, ritual sacru în care fiinţa poate să se nască din nou, în Spirit şi Duh, în limbaj Christic.
Poarta Sărutului este tot simbol al Divinităţii, dar la o altă dimensiune. Aici ne mişcăm într-un nivel vibratoriu mai subtil, al Sferei, un spaţiu a cărei a treia dimensiune este Profunzimea. Este un alt limbaj mărturisind despre acelaşi unic Adevăr. Poarta Sărutului este poarta care duce spre Împărăţie, filtrul iubirii desăvârşite, a Iubirii Călăuză, cea care este Lumina pe Cărare – Aleea Scaunelor.
Ca să poţi face saltul către Spirit ai nevoie de graţie, de Har.
Biserica, cu nava ei sub formă de cruce, nu a fost în mod întâmplător gândită în ansamblu. Ea este cea care coboară Duhul Sfânt, cel care purifică, dar te şi investeşte cu forţa înţelegerii. Ea reprezintă forţa Înţelepciunii Divine, a sacrificiului, dar şi pavăza pe care simbolul crucii ţi-o dă pentru a putea urca treptele care duc către Lumină.
În fine, ultima treaptă – Coloana, zborul, materia sublimată în Spirit.
Coloana fără de sfârşit este de fapt un lingam uriaş, simbol al Spiritului fecundator, acel AXIS MUNDI sau CARDINEX MUNDI, un laser prin lumina căruia poţi cunoaşte gustul Eternităţii şi parfumul Desăvârşirii. Despre el ar fi multe de povestit, dar ne mulţumim doar să amintim de el. În carte sunt mai multe detalii.
Putem constata cu uşurinţă că ansamblul monumental, aşa cum a fost gândit şi realizat de Brâncuşi, conţine două lasere. Un laser orizontal, cu axul format din Masa Tăcerii, Aleea Scaunelor, Poarta Sărutului, Biserica şi Masa Singuratică – care alcătuieşte laserul inferior şi Coloana Infinitului, care are forma verticală şi formează laserul superior. Important este să ştii să treci dela linia orizontală la cea verticală, de la materie la spirit. Iată transformarea pe care ansamblul, aşa cum l-a conceput Brâncuşi, o operează în structura intimă, subtilă a persoanei care îl parcurge pe jos de la un capăt la celălalt.
Sublimarea grosierului în subtil, a întunericului în lumină, a letargiei în zbor, este darul pe care Brâncuşi l-a lăsat urmaşilor săi. Brâncuşi a fost un Vindecător prin Opera lui.
Puteţi încerca singuri această experienţă parcurgând, acum avizaţi, ansamblul de la Masa Tăcerii către Coloană, ca şi cum aţi face o meditaţie.
Porniţi de la Masa Tăcerii în pas lent, ritmat, observându-vă doar respiraţia. Lăsaţi privirea să mângâie, pe măsură ce înaintaţi, fiecare element al ansamblului. O să sesizaţi că privirea vă este purtată de la un registru la altul, într-un mod firesc, natural: de la registrul cel mai de jos – Masa şi Aleea Scaunelor, urcă apoi în al doilea registru pe care îl marchează Poarta Sărutului, pentru ca, în final, să ţâşnească pur şi simplu către Înaltul Înaltului, fiind purtată către lumina bolţii fără margini, de către spirala Coloanei.
În timp ce privirea voastră se va înălţa tot mai sus, fantastica energie care somnolează la baza coloanei vertebrale va începe să urce blând, dulce către centrul energetic din creştetul capului.
Brâncuşi, prin tot ceea ce a creeat, dovedeşte că a fost un Învăţător autentic.
El reuşeşte să conducă cu o mână sigură pe cel care parcurge ansamblul, indiferent de nivelul spiritual la care a ajuns, iar procesul trezirii are loc firesc, natural, asemeni înfloririi unui boboc de floare.
Cei care caută să evoluieze pe toate cele trei planuri de existenţă: – fizic, spiritual, divin, cei care caută iubirea, înţelepciunea, adevărul, cei care caută forţa şi fericirea, trebuie să ştie că nu vor putea găsi toate acestea, decât dacă vor merge într-o singură direcţie, de la obscur la lumină, de la jos la înalt, de la tăcere la cântecul sferelor.
Acestea ne învaţă creaţia lui Brâncuşi, aceasta este sămânţa divină pe care mâna sculptorului o sădeşte în inima celor care parcurg acest ansamblu, chiar dacă puţini conştientizează fenomenul. Lucrul se face în taină, profund şi precis.
Brâncuşi ne învaţă să găsim vârful muntelui, să vibrăm la unison cu acest vârf, căci momentul în care vom realiza aceasta, forţele extraordinare, latente, potenţiale care ni s-au dat prin naştere, vor putea face miracole în viaţa noastră.
Brâncuşi este un vindecător spiritual. Simbolurile dăltuite de el, activează în cei care le privesc, planurile profunde, intime, eliberând energiile blocate, ridicând calitatea conştiinţei şi a iubirii necondiţionate. Ca orice vindecător – iniţiat, Brâncuşi a luat în consideraţie aspectele multidimensionale ale omului, urmărind trezirea lui spirituală cu implicaţiile binecuvântate, care decurg de aici: regăsire, armonizare, reîntregire. Sculpturile lui îndumnezeiesc Omul prin bucuria pe care o trezeşte în cel care le priveşte.
"Eu vreau să sculptez forme care pot da bucurie oamenilor", spunea el şi ce altceva poate însemna Bucuria, dacă nu îndumnezeire, adică armonia trăită pe toate planurile?
Dincolo de formă, sculpturile lui Brâncuşi sunt lacrimi de bucurie, pe care acesta le lasă să cadă continuu peste sufletul celui care ştie să vadă. Este omagiul pe care maestrul îl aduce pământului sfânt din lutul căruia, cândva, într-un an solar şi unic, cântecul lui de Om s-a născut.
BIBLIOGRAFIE:
* - LACRIMA BRÂNCUŞI – Ansamblul de la Târgu-Jiu – Simbolism şi Ezoterism
Autori: Lidia Bîrsan şi Vasile Stratulat – Editura KOGAION – Bucureşti 1994
- OMRAAM MIKHAEL AIVANHOV – Opere Complete
Material primit de la Paul Duta si completat de mine, Bebe Stratulat, pentru a respecta meandrele istoriei.
Paul Duta, Ph.D.
Senior Scientific Researcher
Romanian Diplomatic Institute
17, Primaverii Blvd., Bucharest
Romania
Etichete:
Romanian
Castelul lebedelor- Luis II al Bavariei
Castelul lebedelor- Luis II al Bavariei
|
Etichete:
HISTORY
Psychophobia is a crime!
To:
Members of International Associations
Subject: Psychophobia is a crime!
The discussion of the prejudice against the mentally ill finally comes to the media.
On Sunday (June 24), the Brazilian newspaper "O Globo" published an article signed by the President of the Brazilian Association of Psychiatry, Dr. Antonio Geraldo da Silva, in psychophobia, which is the fear, prejudice or discrimination against mentally ill.
The placeholder for one of the largest newspapers in the country shows the importance that the issue is today and how it influences our society. After all, according to the Ministry of Health, at least 46 million Brazilians have mental problems - 25% of the population. Alarming fact that needs analysis and commitment of the authorities, doctors and organizations to promote an efficient public health policy.
ABP began work against prejudice seven months ago when it launched the campaign "Society against Prejudice" during the XXIX Brazilian Congress of Psychiatry, held last November in Rio de Janeiro. This project got off the ground, the scientific discussions, and is hitting the streets and news.
The ABP wants to spread the idea and unite all against one of the great crimes - still unpunished - which is the Psychophobia. "Only together can we demystify and finish off what is said and thought erroneously on people with mental disorders and disabilities," argues Dr. Antonio Geraldo.
We sent attached the article in the newspaper "O Globo".
Sincerely,
Secretariat
Brazilian Association of Psychiatry - ABP
|
Etichete:
Psihologie Sociologie
Subscribe to:
Posts (Atom)