20 de Citate Octavian Paler


20 de Citate Octavian Paler care te vor pune pe ganduri

1. Am observat că viaţa îţi poate fi schimbată în câteva ore de către oameni care nici nu te cunosc.
2. Când aveam posibilitatea să-mi îndeplinesc visul, mi-am dat seama că şi pasiunile îmbătrânesc.
3. Noi astăzi suntem o ţară de oameni singuri. Atât de singuri, încât până şi nefericiţii nu sunt solidari între ei.
4. Eu îmi iubesc ţara, dar din iubirea mea face parte şi disperarea mea de a vedea ce trăim şi cum trăim.
5. Ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată.
6. Politica nu are principii. Are numai interese.
7. Nu dispreţui lucrurile mici. O lumânare poate face oricând ceea ce nu poate face soarele niciodată: să lumineze în întuneric.
8. Dragostea e o luptă între doua suflete şi între două trupuri în care uneori nu e niciun învingator, alteori nu e niciun învins.
9. Să nu crezi că poţi stabili cursul iubirii. Dacă te consideră vrednic, îţi va îndrepta ea cursul.
10. Cine s-a ridicat împotriva tăcerii a riscat totdeauna să se facă tăcere în jurul lui. Oamenii îţi iartă multe, dar nu-ţi iartă când le arăţi cu degetul laşitatea. Ei vor să pară nobili chiar când nu fac nimic pentru asta sau mai ales când nu fac nimic.
11. Am învăţat că poţi continua încă mult timp după ce ai spus că nu mai poţi.
12. Am învăţat că durează ani să câştigi încrederea şi că doar în câteva secunde poţi să o pierzi.
13. Defectele mele sunt principala mea calitate. Defectelor mele le datorez puţinul cât l-am făcut eu în această viaţă.
14. Iremediabilă este numai greșeala de a te lăsa strivit
15. Timpul e o fiară care are nesfârşita răbdare de a înghiţi totul.
16. Măsurarea vieţii omului nu este în funcţie de timp, ci de buna ei folosire, doar o viaţă trăită pentru alţii este o viaţă care merită trăită.
17. Un om care trăieşte în spiritul valorilor ce sprijină viaţa nu va încerca să dovedească nimic; nici sfinţenia, nici bunătatea, nici puterea sa. De aceea oamenii de acest calibru trâiesc mai degrabă în izolare, dar atunci când cerem exprimarea iubirii, s-ar putea să-i întâlnim, iar întâlnirea cu ei ne poate schimba viaţa.
18. Una din prejudecăţile lumii noastre este de a pune etichetă, de a clasifica totul; oamenilor li se pare că au şi înţeles ceea ce au clasat.
19. Fericirea nu înseamnă să ai ceea ce doreşti, ci să doreşti ceea ce ai.
20. Vai de cel care după ce deschide uşa camerei seara nu are cui spune: "Bună seara".
Te invit în continuare să-mi spui care dintre aceste citate Octavian Paler te-au pus gânduri cel mai mult şi care te-au făcut să vrei mai multe de la propria persoană.

No comments:

HOME (*Revenire-Pagina la Zi)

MENU

EDITORIAL