Andrei Plesu - Despre nume si demnitati


http://adevarul.ro/news/societate/despre-nume-demnitati-1_52aeb688c7b855ff56be8f50/index.html#Nu e frumos să te legi de numele oamenilor, chiar dacă ai dreptul să simţi oarecare nelinişte cînd eşti înconjurat de celebrităţi cu nume care par porecle şi prenume care sună a alintătură euforică.
De-aceea am spus, de curînd, că suntem conduşi de mulţi „Gigei” şi că, aşa stînd lucrurile, unul în plus sau în minus nu contează (era vorba de politicianul propus de PNL pentru funcţia de ministru al culturii). Dar nu eu i-am făcut numele de rîs, ci propria sa ignoranţă. Personajul cu pricina a reacţionat prompt şi agramat: „Sunt mîndru de numele care (sic!) mi l-au dat părinţii”. Şi mai apoi: „Nu trebuie să am două premii Nobel ca să fiu ministru al culturii!”. Nu, drăgălaşule domn, nu trebuie să aveţi două premii Nobel. Trebuie doar să ştiţi bine limba ţării a cărei cultură vreţi să o slujiţi.continuarea

No comments:

HOME (*Revenire-Pagina la Zi)

MENU

EDITORIAL