Editorial IUNIE - Profesor Dr. Aurel ROMILA

                                                 R E V E L A T I E

 

De curind am fost la Predeal unde am participat la o  sedinta a grupului SAEL(analiza existentiala) condus de dr.Furnica dela Arad.La plecare am avut urmatoarea revelatie: analiza existentiala se poate compara cu resocializarea (AE cu R). Amindoua isi propun un scop final al terapiei psihiatrice, prima in gasirea unui sens iar a doua in  capacitatea bolnavului in a-si cistiga existenta. In esenta amidoua au scopuri inalte, logoterapice, prima theoretic-filozofic iar a doua practic, social, real.

Deosebirea consta nu numai in limbaj ci mai ales in metodele de efectuare. AE este o suita de intilniri lamuritoare, care il ajuta pe subiect sa-si gasesca sensul vietii, pe cind R il invata sa munceasca, sa cistige si sa traiasca.

O a doua asemanare este intre structura ontologica a AE, care cupride psihicul ,cu 3 motivatii fundamnetale si spirtul ca a 4-a motivatie fundamentala, pe cind in conceptia mea (formulata in 1975) persoana umana se poate rezuma la 2 factori fundamentali: spiritul si sexul.

Iata cum pe linga faptul ca ma socoteam un discipol a lui H.Ey, eram si frate vitreg cu Frankl si Langle dela Viena. Nu ma astept sa ma recunoasca. Asta-I soarta de romin !

Am inceput sa aplic teoria la psihosomatica si nevroze. O s-o prezint si la masteranzi la psihoterapii, la toamna.

                                                                                                                            Profesor Dr. Aurel ROMILA

No comments:

HOME (*Revenire-Pagina la Zi)

MENU

EDITORIAL